زردآلوخشک و خواص آن

زردآلو خشک | خواص زردآلو خشک | اسلایسر | پوست کن | انواع میوه خشک
Rate this post

یکی از خوشمزه ترین و محبوب‌ترین میوه‌های تابستان زردآلو می‌باشد. این میوه درانواع مختلفی مانند بادامی، قیفی، درشتی، نخجوان، شکر پاره، سفید، قوامی  و… وجود دارد که از نظر طعم و مزه با هم متفاوت است. در تمامی فصول سال می‎توانیم این میوه خوش‌طعم را داشته باشیم یکی از روش‌های سالم برای نگهداری زردآلو، خشک کردن آن می‌باشد. در این مقاله به زردآلو خشک و خواص آن می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت میوه خشک نارگیل ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

زردآلو خشک

برای تولید میوه خشک عمده می‌بایست از میوه‎های مرغوب وبا کیفیت استفاده ‎شود تا در مدت زمانی که  خشک می‌شود، از مزه خوب وبا کیفیتی برخوردار باشد برخی از مناطق اصلی تولید زردآلو: کشورهای ترکیه، ایران، ایتالیا، فرانسه، اسپانیا، سوریه، یونان و چین هستند. این میوه به هلو بسیار نزدیک است توصیه می‌شود که این میوه خشک را همه افراد در برنامه غذایی خود قرار دهند. زردآلو خشک شده دارای ویتامین  بیشتری نسبت به تازه آن می‌باشد که هسته این میوه خوردنی می‌باشد و طعمی همانند بادام دارد. از روغن بدست آمده از هسته‌های زردآلو می‎توانید در پخت و پز نیز استفاده کنید.

خواص زردآلو خشک

تنها خوردن روزانه‎ چند عدد میوه خشک ارزش غذایی بالایی دارد و انواع مواد معدنی و ویتامین‎های بدن ما را تامین می‌کند . برخی از خواص وفواید زردآلو خشک به شرح زیر است:

  • کالری کم

زردآلوی تازه کم کالری است اما نوع خشک شده آن حاوی ۲۰۰ کیلوکالری در هر ۱۰۰ گرم است. بنابراین  یک منبع  بسیارعالی از فیبر غذایی، آنتی اکسیدان، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌باشد.

  • منبع غنی از ویتامین A

این میوه خشک شده منبع خوبی از ویتامین A و کاروتن می‌باشد که هر ۱۰۰ گرم زرآلو خشک شده حاوی ۶۴٪ ویتامین A مورد نیاز روزانه‎ی بدن هر فرد می‌باشد، این ترکیبات شامل خواص آنتی اکسیدانی بوده که برای بدن انسان ضروری است. ویتامین A برای محافظت از پوست، بینایی، استحکام استخوان، تنظیم ژن و سیستم ایمنی بدن بسیار مفید است. کاروتن‌ موجود در این میوه  مانع از تولید رادیکال‌‌های آزاد اکسیژن در بدن شده و عملکرد مستقلی از ویتامین A در بدن دارد.

خواص فوق‌العاده‌ی زردآلوی خشک

بیماری‌هایی که بر اثر رادیکال‌های آزاد به وجود می‌آید چیست؟

سرطان، بیماری‌‎های قلبی عروقی، سکته‌‌های مغزی و قلبی، آب مروارید، بیماری پارکینسون، اختلال هماهنگی حسی و حرکتی در سیستم عصبی از جمله بیماری‌هایی می‌باشند که بر اثر رادیکال‌های آزاد در بدن رخ می‌دهد.

  • دارای ویتامین C

زردآلوی خشک نیز دارای ویتامین C می‌باشد، ویتامین C به علت دارا بودن آنتی اکسیدان‌های طبیعی مقاومت بدن را در برابر تمامی عفونی‌ها افزایش می‌دهد،. توصیه می‌شود در زمان سرماخوردگی از این میوه خشک استفاده کنید.

  • منبع غنی از مواد معدنی

منبع خوبی از مواد معدنی مثل پتاسیم، آهن، روی، کلسیم و منگنز می‌باشد. از مزیت زردآلو خشک می‌توان به سلامت قلب و تیروئید اشاره کرد. به همین خاطر به افراد سالمند توصیه می‌شود این میوه خشک را در برنامه‌ی غذایی خود به طور منظم مصرف کنند تا فشار خون و تعداد ضربان قلب آن‌ها منظم شود.

نحوه نگهداری زردآلو خشک

  1. این میوه خشک عمده به راحتی قابل نگهداری است فقط کافی است آن‌ها را درون یک ظرف درب‌دار و به دور از نور خورشید در جای خنک وخشک نگهداری کنید.
  2. ترکیب کردن زردآلوی خشک شده با انواع دیگرمیوه‎ خشک ، مخلوط  بسیار خوش طعمی می‌شود.

کاربرد زردآلو خشک

  • از تکه‌های زردآلوخشک درتزیین کردن انواع کیک‎ها، بستنی‎ها، شیرینی‎ها و ژله‎ها استفاده می‌شود.
  • زردآلو خشک در تهیه مربا، مارمالاد، شربت و ژله به کار برده می‌شود.
  • از این میوه خشک در صنعت شیرینی و کیک‌پزی نیزاستفاده می‌شود.
  • به دلیل تقویت حافظه والدین می‌توانند از میوه خشک زردآلو برای فرزندان خود استفاده کنند.
  • از طریق اسلایسر می‌توانید آن را تکه تکه کنید.

خرید دستگاه میوه خشک آسرولا و اسلایسر و پوست کن

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌های میوه‌خشک کن با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه‌های میوه‌خشک کن مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شم

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن و انواع میوه خشک و دستگاه اسلایسر میوه و پوست کن در کرج و تهران با شماره‌های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل کنید. تماس‌های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *