خواص انبه خشک

خواص انبه خشک | قیمت و خرید انبه خشک | دستگاه میوه خشک در مجموعه آسرولا
Rate this post

نام دیگر انبه، مانگو می باشد. یک میوه‌ی درختی محسوب می شود. این میوه، یک میوه‌ی استوایی می باشد که در مناطق گرم و مرطوب مانند: هند، مراکش، بنگلادش، پاکستان و به‌طورکلی در کشورهای آسیای شرقی کشت و برداشت می‌شود. بیشترین سطح کشت انبه در ایران به استان هرمزگان اختصاص دارد. در این مطلب با برخی از خواص انبه خشک و نحوه خشک کردن آن آشنا خواهید شد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انبه خشک و دستگاه میوه خشک به فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا مراجعه کنید.

انبه خشک چیست؟

میوه خشک عمده انبه یک میان وعده سالم، مغذی و بسیار خوش طعم می باشد. میزان شیرینی انبه خشک به علت از بین رفتن رطوبت آن در زمان خشک‌کردن بسیار متناسب و دلپذیر است. این میوه بطور گسترده در ایران کشت نمی‌شود؛ به همین خاطر میوه تازه آن در تمام فصل‌ها در دسترس نیست. لازم به ذکر است که انبه خشک تمام خواص انبه تازه را دارا می باشد و ایران دومین صادرکننده انبه خشک به سراسر دنیا است.

خواص انبه خشک برای سلامتی

برخی از خواص انبه خشک به شرح زیر می باشد:

بهبود عملکرد دستگاه گوارش و لاغری

انبه خشک در بردارنده فیبرهای محلولی است؛ فیبرها موجب بهبود هضم غذا و پاک‌سازی روده‌ها می شوند. اگر روزانه به میزان مناسبی فیبر طبیعی مصرف نمایید، مبتلا به یبوست نخواهید شد. فیبرها نیز به کاهش کلسترول و کاهش وزن کمک شایانی می‌کند. از دیگر فواید انبه، وجود میزان قابل‌توجهی آنزیم آمیلاز در انبه خشک می باشد. این آنزیم برای جذب آسان‌تر، کمک می‌کند. همچنین این آنزیم، به تجزیه کربوهیدرات‌های سخت موجود در قند مضر مواد غذایی، کمک کرده و این کار باعث لاغری و کاهش وزن در افراد گوناگون می‌شود.

خواص انبه خشک | قیمت و خرید انبه خشک | دستگاه میوه خشک در مجموعه آسرولا

مفید در دوران بارداری

آهن و اسیدفولیک موجود در انبه خشک برای رشد مغز و نخاع کودک بسیار ضروری است. طبق تحقیقات صورت گرفته توسط پزشکان مادرانی که از ماه‌های اولیه حاملگی انبه مصرف می‌کنند، کودکان سالم‌تری ازنظر بافت عصبی (مغز، نخاع، دستگاه عصبی) نسبت به دیگر مادران خواهند داشت. به‌علاوه انبه خشک حاوی کلسیم و آهن است؛ این دو ماده برای سلامتی استخوان‌ها مخصوصاً در دوران بارداری ضروری می باشد.

نحوه خشک‌کردن انبه

 خشک‌کردن انبه روش‌های گوناگونی دارد. نخستین و اصلی‌ترین روش خشک‌کردن انبه، استفاده از فضای باز و کمک گرفتن از نور خورشید می‌باشد. در ادامه به برخی از روش های خشک کردن انبه اشاره خواهیم کرد:

خشک‌کردن از طریق آفتاب

برای خشک‌کردن میوه‌ها در فضای باز و نور خورشید می بایست انبه‌ها را نه خیلی رسیده و نه خیلی نارس تهیه کنید. برای خشک‌کردن میوه‌ها یک روز گرم‌ و آفتابی را که رطوبت هوا زیر ۶۰ درصد باشد را انتخاب می‌نمایید. سپس انبه‌ها را به خوبی می شویید و هسته‌ی آن را جدا می‌کنید و میوه‌ها را به قطعات کوچک و نازک برش می‌دهید.

میوه‌ها را روی توری یا سینی قرار دهید و آن‌ها را روی دو عدد آجر قرار می‌دهیم تا از زمین فاصله بگیرد. سپس روی میوه‌ها را یک توری نازک می‌اندازیم و در معرض نور خورشید قرار می‌دهیم. برای سرعت بخشیدن به روند خشک شدن میوه‌ها، در زیر سینی یک ورق آلومینیوم قرار می‌دهیم.هرچند روز یکبار به میوه‌ها سر می‌زنیم و در آخر میوه‌های چروکیده و ترد را جمع‌آوری می‌کنیم.

 خشک‌کردن با دستگاه میوه خشک کن

در این روش نیز مانند سایر روش‌ها ابتدا انبه‌ها را خوب شستشو می دهیم تا تمیز شوند؛ سپس آن‌ها را برش می‌زنیم. دمای دستگاه خشک‌کن را روی ۵۷ درجه سانتی پایه تنظیم کرده و میوه‌های برش داده ‌شده را داخل دستگاه می‌چینیم. مدت‌زمان ماندن میوه‌ها در دستگاه ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌باشد. برای جلوگیری از خشک شدن بیش‌از اندازه میوه‌ها هر 4 ساعت یک‌بار آن‌ها را زیرورو می‌کنیم.

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن آسرولا انبه را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن و انبه خشک با شماره‌های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک عمده آسرولا تماس حاصل کنید. تماس‌های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *