خواص انبه خشک شده

میوه خشک تهران - انبه خشک
Rate this post

انبه خشک، سرشار از فیبر، ویتامین ها و مواد معدنی می باشد. خوردن انبه فواید زیادی دارد، اینمیوه گرمسیری، آبدار و خوشمزه است و مانند اکثر میوه ها فواید غذایی خوبی دارد. انبه همانند میوه های گرمسیری، بسیار لذیذ و خوشمزه بوده و پوستی سفت و غیر قابل خوردن دارند که رنگ آن ها بسته به نوع آن از زرد تا سبز و قرمز متغیر است، در حالی که در داخل آن یک میوه زرد نرم و خوراکی وجود دارد. انبه خشک فقط در آب و هوای گرم رشد میکند. در ادامه به نکاتی درباره خواص انبه خشک شده میپردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌ خشک در تهران و کرج ،انبه خشک شده ، دستگاه های میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

فواید تغذیه ای انبه

انبه خشک یک میوه کم کالری است که سرشار از فیبر است و منبع خوبی از ویتامین A و  Cاست. همچنین حاوی فولات، B6، آهن و کمی کلسیم، روی و ویتامین E است.

  •  انبه منبع خوبی از آنتی اکسیدان ها است
  • حاوی مواد شیمیایی خاص نظیر گالوتانین ها و منگیفرین است که برای سلامتی مورد مطالعه قرار گرفته است.

خواص انبه در پوست و مو

انبه خشک حاوی مقادیر بالایی از ویتامین های A و C است. ویتامین C در تشکیل کلاژن نقش دارد و پروتئینی است که خاصیت ارتجاعی پوست را فراهم می کند.

ویتامین C یکی از مهم ترین آنتی اکسیدان هایی است که نقش محافظتی در برابر آسیبهای محیطی دارد.

کمبود ویتامین C می تواند بر ترمیم زخم تأثیر بگذارد و خطوط ریز و چین و چروک را افزایش دهد.

موهای ما هم برای تولید کلاژن و هم برای کمک به جذب آهن که ماده معدنی مورد نیاز برای رشد مو است به ویتامین C نیاز دارند. تمام سلول ها برای رشد به ویتامین A نیاز دارند، از جمله پوست و مو و برخی مطالعات نشان می دهد که ممکن است اثرات محافظتی بالقوه ای در برابر علائم پیری ایجاد کنند.

خواص انبه خشک :

برخی از خواص انبه خشک شامل تقویت ظاهر پوست، بهبود هضم، افزایش گردش خون، کاهش وزن و افزایش سلامت می‌باشد.

  • انبه بسیار مقوی بوده و تقویت کننده بدن است.
  • انبه تقویت کننده قوای جنسی است.
  • رنگ صورت را درخشان می کند.
  • دهان را خوشبو می کند.
  • ادرار آور است.
  • یبوست را برطرف می کند.
  • انبه دارای مقدر زیادی اسید گالیک است. بنابراین سیستم هضم را ضد عفونی و تمیز می کند.
  • انبه تمیز کننده خون می باشد.
  • خوردن انبه بوی بد بدن را از بین می برد.
  • انبه حرارت بدن را کاهش می دهد و تب را پائین می آرود.
  • برای رفع اسهال مفید است.
  • خوردن انبه ، سردرد ، تنگی نفس و سرفه را از بین می برد.
  • برای درمان بواسیر مفید است.
  • عطش را برطرف می کند.

خواص انبه خشک برای سلامتی

خواص انبه خشک شده برای مراقبت از پوست و کمک به کاهش وزن بسیار موثر است. انبه خشک همچنین باعث افزایش گردش خون می شود و در جلوگیری از کم خونی مفید است.

خوردن میوه خشک عمده انبه خشک شده یک راه شیرین و آسان برای افزایش مصرف مواد مغذی برای شماست و هر زمان که گرسنه می شوید، یک میان وعده راحت و سبک می توانید در اختیار داشته باشید.

ارزش غذایی انبه خشک شده

  • انبه خشک دارای تعداد زیادی مواد مغذی مفید است، از جمله ویتامین A که متابولیسم، کلسیم و آهن را تنظیم می کند و مقدار ویتامین C موجود در آن نیز بسیار پایین تر از انبه تازه است.
  • در طول فرآیند خشک کردن، ویتامین های محلول در آب مانند ویتامین C از بین میروند.
  • این میوه ها حاوی حدود 2 گرم فیبر در یک سوم فنجان و همچنین حدود 30 گرم قند هستند.
  • این میوه های خشک شده دارای قند متراکمی هستند که حدود 160 کالری را به شما عرضه می کند، بنابراین مصرف انبه خشک شده باید در حد اعتدال باشد.

مراقبت از پوست

تعدادی عنصر فعال و آنتی اکسیدان در انبه خشک شده وجود دارد که می تواند باعث جلوگیری از التهاب پوست، افزایش بازسازی آن و کم شدن چین و چروک ها، لکه ها بر روی پوست شود.

مصرف متوسط ​​این میوه خشک شده غنی از مواد مغذی همچنین می تواند به بهبود کشسانی پوست کمک کند که باعث می شود تا جوان تر بنظر برسید.

کاهش وزن

اگرچه از بین بردن رفتن آب انبه باعث کوچک شدن آن می شود اما انبه خشک شده هنوز هم یک منبع غنی از فیبر رژیمی و یک منبع متمرکز از کربوهیدرات است.

این میوه خشک شده می تواند به کنترل اشتهای شما کمک کند تا به این وسیله از خوردن میان وعده های غذایی و قند اضافه جلوگیری کند.

نکات مهم در مورد انبه و خواص آن

انبه حاوی آنتی اکسیدانی به نام زاگزانتین 

یک بررسی در سال 2019 نشان می دهد که زاگزانتین ممکن است نقشی محافظتی در سلامت چشم داشته باشد و می تواند از آسیب ناشی از دژنراسیون ماکولا جلوگیری کند. این یک بیماری چشمی است که با افزایش سن بدتر می شود.

سرطان

یک مطالعه در سال 2014 نشان می دهد که انبه خشک حاوی کاروتنوئید در میوه ها و سبزیجات است که خطر کاهش سرطان روده بزرگ را به دنبال دارد.

همچنین، بنیاد سرطان پوست پیشنهاد می کند که یک رژیم غذایی با محتوای بتاکاروتن میتواند به محافظت در برابر سرطان پوست کمک کند.

میوه ها و سبزیجات نارنجی مانند انبه حاوی بتاکاروتن هستند و نقش بسیار موثری در بهبود بیماری ها دارند. آنها همچنین پیشنهاد می کنند که مصرف انبه می تواند عملکرد سیستم ایمنی بدن را در برابر بیماری تقویت کند.

دیابت

مطالعه 2019 روی انبه نشان داد که برخی از ترکیبات گیاهی اثر نیرومندی بر عوامل بیماری زا از قبیل، دیابت دارند.

بیماری قلبی

فیبر، پتاسیم و ویتامین موجود در انبه خشک همگی به عملکرد شریان ها کمک می کنند و خطر بیماری های قلبی را کاهش می دهند. افزایش پتاسیم و کاهش سدیم در رژیم غذایی از مهم ترین تغییراتی است که فرد می تواند برای کاهش خطر فشار خون بالا ایجاد کند.

خرید میوه‌ خشک آسرولا و دستگاه اسلایسر میوه در تهران و کرج

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه خشک عمده ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، و خرید انواع میوه خشک در تهران و کرج با شماره‌ های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌ شوند.

جهت خرید میوه خشک در تهران و کرج و اسلایسر میوه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *