خواص هندوانه چیست؟

خواص هندوانه | میوه خشک | اسلایسر | دستگاه هسته گیر | مجموعه تولید میوه خشک آسرولا
Rate this post

هندوانه میوه‌ای خوش طعم و خنک می‌باشد که در فصل تابستان کشت می‌شود. در آداب و رسوم کشور ایران دیزاین شب یلدا توسط این میوه صورت می‌گیرد ضمن اینکه شما می‌توانید از طریق دستگاه اسلایسر این میوه خوش رنگ را اسلایس نمایید و همچنین با دستگاه هسته گیر ، هسته هندوانه را جدا نماید. در این مطلب به خواص هندوانه می‎پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک عمده و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید. مجموعه تولید میوه خشک آسرولا دارای بهترین دستگاه‌های میوه خشک می‌باشد.

خواص هندوانه

طبق تحقیقات صورت گرفته خواص و فواید هندوانه نشان از این می‌باشد برای سلامتی  بسیارمفید است. هر پیمانه هندوانه به تنهایی در بردارنده ۴۶ کالری است در حالی که مقادیر زیادی ویتامین C، ویتامین A و ترکیبات گیاهی سالم دارد. بنابراین بدون شک قرار دادن این خوراکی مفید در رژیم غذایی برای سلامتی شما مفید خواهد بود.

  • به تأمین آب بدن کمک می‌کند

نوشیدن آب یک راهکار مهم برای تأمین آب مورد نیاز بدن است وسبب حفظ شدن رطوبت بدن می‌شود. اما خوردن برخی مواد غذایی که حاوی میزان زیادی آب می‌باشد نیز می‌تواند برای تأمین آب بدن کمک کننده باشد. چیز شگفت انگیزی که باید بدانید این است که ۹۲ درصد از هندوانه را آب تشکیل داده است. آب  موجود در میوه و سبزیجات موجب می‌شود که بعد از خوردن آن‌ها احساس سیری کنید. ترکیب آب و فیبر در این خوراکی‌ها به این معنی است که بدون اینکه کالری زیادی را وارد بدن خود کنید، در حال مصرف حجم مناسب ماده غذایی هستید.

  • خواص هندوانه :حاوی مواد مغذی و ترکیبات گیاهی مفید است

 

یکی از کم‌کالری‌ترین میوه‌ها هندوانه می‌باشد همان‌طور که  در بالا توضیح دادیم در هر پیمانه از هندوانه که وزن آن ۱۵۴ گرم است، فقط ۴۶ کالری وجود دارد. این میزان کالری از کم شیرین‌ترین میوه‌ها مانند انواع بری نیز کمتر است.

 یک پیمانه هندوانه مواد مغذی زیادی دارد که شامل ویتامین و مواد معدنی زیر می‌باشد:

  • ویتامین ث: ۲۱ درصد از دوز مصرفی روزانه
  • ویتامین آ: ۱۸ درصد از دوز مصرفی روزانه
  • پتاسیم: ۵ درصد از دوز مصرفی روزانه
  • منیزیم: ۴ درصد از دوز مصرفی روزانه
  • ویتامین ب ۱، ب ۵ و ب ۶: ۳ درصد از دوز مصرفی روزانه

خواص هندوانه برای لاغری، پوست، سرطان و دوران بارداری | پلازامگ

  • حاوی ترکیباتی است که به جلوگیری از سرطان کمک می‌کند

محققان بر روی لیکوپن و دیگر ترکیبات گیاهی ویژه‌ای که در هندوانه وجود دارد، بررسی‌هایی انجام داده‌اند تا بیابند که آیا اثر ضد سرطانی دارد یا خیر. نتایج ثابت کرده است که مصرف لیکوپن با احتمال کمتری در ابتلا به برخی از سرطان‌ها همراه است.مهم ترین ارتباط دیده شده بین لیکوپن و سرطان سیستم گوارش بوده است.

  • سلامت قلب را بهبود می‌بخشد

بیماری قلبی یکی از علت‌های مرگ و میر در سراسر دنیا می‌باشد. عوامل گوناگونی در سبک زندگی مانند رژیم غذایی، می‌تواند ریسک حمله قلبی و سکته را از طریق کاهش فشار خون و سطح کلسترول کم کند. مواد مغذی، ویتامین و.. بسیاری در هندوانه وجود دارد که برای سلامت قلب مفید واقع شده است.

بر اساس بررسی‌های انجام گرفته توسط متخصصان لیکوپن موجود در این میوه قادر است کلسترول و فشار خون را کاهش دهد. همچنین می‌تواند در پیشگیری از آسیب اکسیداتیو کلسترول نیز کمک کننده باشد. با توجه به مطالعات انجام شده لیکوپن همچنین می‌تواند سفتی و ضخامت دیواره‌های شریانی خون را کاهش دهد.

  • التهاب و استرس اکسیداتیو را کم می‌کند

التهاب یکی از علت‌های اصلی در بسیاری از بیماری‌های مزمن به شمار می‌رود. هندوانه می‌تواند موجب کاهش التهاب و آسیب اکسیدانی شود، چرا که غنی از آنتی اکسیدان‌های ضد التهابی لیکوپن و ویتامین ث است.

  • هضم را بهبود می‌بخشد

هندوانه شامل مقدار زیادی آب و مقدار کمی فیبر است که هر دو برای هضم سالم مهم هستند. فیبر می‌تواند باعث به وجود آمدن حجم مدفوع شود و آب، حرکت دستگاه گوارش را به طور مؤثری بهبود می‌بخشد. خوردن میوه‌ها و سبزیجات غنی از آب و فیبر مانند هندوانه، می‌تواند برای ارتقای حرکات طبیعی روده مفید باشد.

  • خواص هنداونه برای پوست و مو

 

دو ویتامین آ و ث که در هندوانه موجود است برای سلامتی پوست و مو بسیار مفید بوده و ویتامین ث به تولید کلاژن سازی در بدن کمک می‌کند، این پروتئین پوست را تقویت کرده و سبب بالا رفتن استحکام مو می‌شود. ویتامین آ نیز برای پوست سالم اهمیت دارد چرا که به تولید و ترمیم سلول‌های پوست کمک می‌کند. بدون میزان کافی از ویتامین آ، پوست خشک و پوسته پوسته به نظر می‌رسد.

  • خواص تخمه هندوانه

تخمه هندوانه شامل میزان زیادی منیزیم است که به پاک‌سازی روده و پوست کمک می‌کند. این ماده همچنین برای درمان جوش مفید است. منیزیم از ریزش مو جلوگیری کرده و رشد مو را افزایش می‌دهد.

  • خواص‌هندوانه در بارداری

از خواص هندوانه در دوران بارداری می‌توان به این نکته اشاره کرد که ویتامین ب ۶ موجود در تخم هندوانه در جلوگیری از بروز مشکلات سیستم عصبی جنین تأثیرگذار است. از دیگر خواص تخمه هندوانه در بارداری آهن موجود در تخم هندوانه است که برای درمان کم‌خونی توسط پزشک به افراد باردار پیشنهاد می‌شود.

  • خواص هندوانه در لاغری و دیابت

خیلی از افراد علاقه دارند در مورد خواص هندوانه در رابطه با لاغری بدانند. به علت فیبر موجود در تخم هندوانه اشتها را کم می‌کند و از این طریق موجب لاغری می‌شود. همینطور ویتامین و مواد معدنی  که در تخمه وجود دارد سبب افزایش انرژی در بدن می‌شود. تخم هندوانه می‌تواند به دلیل کاهش گلوکز خون در درمان دیابت تأثیرگذار باشد، ولی بهتر است قبل از مصرف حتماً با پزشک خود مشورت کنید. ضمن اینکه قیمت میوه خشک هندوانه بسیار مناسب است.

مجموعه تولید میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌های میوه‌خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه میوه‌خشک کن و اسلایسر  مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با مجموعه تولید میوه خشک آسرولا  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *