ازگیل و خواص آن

ازگیل | خواص ازگیل | دستگاه میوه خشک کن | دستگاه هسته گیر | میز کار | تولید میوه خشک آسرولا
Rate this post

میوه ازگیل یکی از انواع میوه‌های خوشمزه می‌باشد که علاوه بر شکل جالب و طعم منحصر به فرد، از خواص بسیاری برخوردار می‌باشد. ازجمله خواص ازگیل می‌توان به توانایی پیشگیری از دیابت، کاهش سطح کلسترول، کاهش خطر ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی و کاهش فشار خون اشاره نمود. دراین مقاله به خواص ازگیل و مضرات آن می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت انواع میوه خشک عمده و دستگاه هسته گیر ، میز کار و دستگاه میوه خشک کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید. مجموعه تولید میوه خشک آسرولا دارای بهترین دستگاه‌های میوه خشک می‌باشد.

ازگیل چیست؟

درخت ازگیل دارای بوته‌های کوچک همیشه سبز با میوه‌های نارنجی روشن می‌باشد. اسامی دیگر ازگیل مانند آلوی چینی، آلوی ژاپنی، ازگیل ژاپنی، پیپا، نیسپرو و آلوی مالت نیز شناخته شده است. این میوه‌ که شکل گلابی‌ است می‌تواند پوستی زرد یا نارنجی داشته باشد که دربرخی اوقات بعضی قسمت‌های آن به رنگ قرمز هستند. گوشت این میوه که مزه‌ی تند و دلچسبی دارد، سفید، زرد یا نارنجی با هسته‌های قهوه‌ای می‌باشد. طعم میوه‌ی ازگیل، چیزی بین طعم انبه و هلو است. این میوه را می‌توان به‌ دو شکل تازه یا خشک‌شده مصرف کرد. ازگیل‌های بدون لک و رنگ روشن، آبدار و خوش طعم می‌باشند که اما ازگیل‌های به رنگ سبز، مزه ترش و اسیدی دارند. این میوه خشک شده را به روی میز کار خرد می‌کنند، میز کار یکی از تجهیزات مهم در صنایع برای انجام کارهای این چنینی می‌باشد.

خواص ازگیل

این میوه خوش رنگ و خوش طعم دارای فواید و خواص بسیاری می‌باشد که در اینجا به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • فشار خون را پایین می‌آورد

یکی از مواد مغذی موجود در ازگیل پتاسیم می‌باشد که سبب کاهش کشیدگی و فشار روی رگ‌ها و عروق خونی می‌شود و قادر است فشار خون را کاهش دهد و از سلامت قلب محافظت می‌کند. پتاسیم بیشتر به عنوان یک تقویت‌کننده‌ی مغز شناخته شده است.

  • از بیماری دیابت پیشگیری می‌کند

چای ازگیل بیشتر به‌عنوان روشی برای پیشگیری یا درمان دیابت توصیه می‌شود، زیرا قند خون در اشخاصی که به‌ طور مرتب از چای ازگیل مصرف می‌کنند، به‌طور چشمگیری کاهش می‌یابد. ترکیبات ارگانیک منحصربه‌فرد موجود در این چای قادر به تنظیم سطح گلوکز و انسولین خون می‌باشد که به محافظت از بدن در برابر دیابت کمک می‌کند.

طبع ازگیل سرد است یا گرم و فواید آن چیست؟|خبر فوری

  • خطر مبتلا شدن به سرطان را کاهش می‌دهد

آنتی‌اکسیدان‌های موجود در میوه ازگیل برای ارتقای سلامت انسان مفید است. آنتی‌اکسیدان‌ها می‌توانند رادیکال های آزاد را در درون بدن خنثی نمایند.

  • سیستم تنفسی را تسکین می‌دهد

مواد خلط‌آور در درمان سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی، بسیار مهم هستند. چای ازگیل به‌عنوان یک خلط‌آور به‌کار می‌رود؛ خواه به‌صورت نوشیدنی یا برای غرغره کردن، چون می‌تواند باعث سرفه و خروج خلط گلو و مخاط شود. خلط، جایی است که باکتری‌ها می‌توانند زندگی و رشد و در عین حال سایر علائم را تشدید کنند. بنابراین خروج آنها از دستگاه تنفسی‌تان می‌تواند حال شما را به‌سرعت بهتر کند.

  • سیستم ایمنی را تقویت می‌کند

ازگیل منبعی غنی از ویتامین C می‌باشد و ویتامین C یک جزء کلیدی در سیستم ایمنی همه‌ی افراد است. ویتامین C به افزایش تولید گلبول‌های سفید خون کمک می‌کند وهمینطور به‌ عنوان یک آنتی‌اکسیدان برای پیشگیری از بیماری‌های مزمن عمل می‌کند. علاوه بر این، ویتامین C برای تولید کلاژن سازی ضروری است. کلاژن به رشد و ترمیم بافت‌ها در سراسر بدن پس از یک بیماری یا آسیب ‌دیدگی کمک می‌کند.

  • به هضم غذا کمک می‌کند

میوه‌ی ازگیل در کاهش وزن بسیار موثر است و می‌تواند به بهبود روند گوارش کمک  شایانی کند. فیبر رژیمی می‌تواند مدفوع را حجیم کند و یا آن را تحریک نماید که این امر به منظم شدن حرکات روده کمک می‌کند. بنابراین اگر از یبوست، اسهال، گرفتگی شکم، نفخ یا سایر اختلالات معده رنج می‌برید، فیبر رژیمی می‌تواند آن التهاب را کاهش دهد و سلامت روده‌ی شما را بهبود ببخشد.

  • سطوح کلسترول را کنترل می‌کند

تحقیقات حاکی از این است که ازگیل به‌طور مستقیم با کاهش سطح کلسترول در اشخاصی که به ‌طور منظم از میوه یا چای آن استفاده می‌کنند، مربوط است. این یکی از فواید سلامتی جالب ازگیل است اما در مقیاس وسیع اثبات نشده و به مطالعات بیشتری در این زمینه نیاز است.

  • استخوان‌ها را محکم می‌کند

ازدست دادن تراکم مواد معدنی استخوان، یکی از مشکلات عمده‌ای است که افراد با افزایش سن به آن مبتلا می‌شوند، به‌ ویژه در سنین پس از یائسگی در زنان. در بررسی‌های انجام شده ازگیل از کاهش تراکم استخوان در بخش‌های متفاوت بدن جلوگیری می‌کند. این فایده‌ی ازگیل به‌ علت وجود ویتامین‌ها، مواد معدنی و ترکیبات شیمیایی تقلید کننده‌ی هورمون در آن است.

نکته:

مصرف بی رویه هر چیزی سبب آسیب رسیدن به بدن می‌شود. اگر شما مقدار زیادی از عصاره‌ی برگ ازگیل استفاده کنید که در عطاری‌ها موجود است سبب ضعف و دل درد می‌شود که نشان از سمی بودن آن است.هسته‌های این میوه شامل مواد سمی می‌باشند که باید از خوردن آن  خودداری نمایید.

 

 تولید میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه های میوه‌ خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه میوه خشک کن و دستگاه هسته گیر مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ، انواع میوه خشک ، دستگاه هسته گیر ، میز کار و دستگاه میوه خشک کن با شماره  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *