مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده | سختی ها و مخاطرات | آسرولا

مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده و سختی ها و مخاطرات | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا
5/5 - (10 امتیاز)

تولید میوه خشک عمده ، یکی از کسب و کارهای پر سود و پر طرفدار در دنیا است.خشک کردن میوه از راه های پیشگیری از فساد میوه است که باعث ماندگاری بالای آن می شود. با این روش همچنین شما میتوانید حجم میوه را کاهش دهید و از هرینه های حمل و نقل نگهداری و بسته بندی کم کنید.
تهیه کردن چیپس میوه توجیه اقتصادی بالایی دارد و دلیل ان این است که مشتریان درخواست زیادی میکنند.

مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده و  سختی ها و مخاطرات

راه اندازی کسب و کاری مانند تولید میوه خشک شاید که ساده و آسان به نظر برسد،اما سختی ها و مخاطرات بسیاری دارد،بنابراین قبل از شروع چنین کسب و کارهایی باید ابتدا مواد اولیه را تامین کنیم و همچنین تیم حرفه ای را جمع آوری کنیم.
تولید میوه خشک به صورت صنعتی با چالش های زیادی رو برو است و اگر که تمام جوانب این حرفه در نظر گرفته نشود،ممکن است که سرمایه گذار ورشکست شود.برخی از کشورها اقدام به واردات میوه می کنند.

مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده و سختی ها و مخاطرات | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا

البته بیشتر میوه های خشک وارداتی شامل میوه هایی می شوند که در ایران وجود ندارد و همین موجب می شود تا برای تامین کردن کمبود ها و تولید میوه های خشک که در داخل کشور به وفور یافت می شوند وام بگیرند و کارخانه تولید میوه خشک را راه اندازی کنند.

اما اگر جهت شناخت بازار و تامین مواد اولیه برسی های فنی و علمی انجام نشود ممکن است این سرمایه گذاری را با شکست روبرو کند.

چگونه احتمال ورشکستگی در کسب و کار میوه خشک عمده را به حداقل برسانیم؟

هر کسب و کاری به سرمایه نیاز دارد.اگر فردی به راه اندازی کسب و کاری مانند تولید میوه خشک اقدام کند و بودجه لازم را نداشته باشد قطعا با شکست مواجه می شود.
معمولا کارآفرینانی که اشتغال زایی میکنند از وام های دولتی استفاده می کنند و اگر که نتوانند بدهی های خود را پرداخت کنند ورشکسته می شوند.دلیل دیگر ورشکستگی در این حرفه این است که از مواد اولیه و مرغوب و نامناسب استفاده می کنند.

مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده و سختی ها و مخاطرات | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا
اگر در تولید کردن میوه خشک از میوه های رسیده استفاده نشود،قطعا نتیجه خوب و مطلوبی به دست نمی آید.به این دلیل که طعم و مزه میوه رسیده و با کیفیت بسیار بهتر از میوه های خراب و نرسیده است.
درست است که امکان برش دادن میوه ها به صورت دستی و سنتی وجود دارد،اما قطعا استفاده از دستگاه هایی که میوه ها را به اندازه های مساوی اسلایس میکند هم به کار سرعت می دهد و همچنین ظاهرمیوه خشک زیبا تر می شود.

میوه خشک عمده باید اندازه خوب و استانداردی داشته باشد اگر اندازه آن مناسب نباشد در این صورت به خوبی خشک نمی شود.

نکات بسته بندی میوه خشک عمده

بهترین بسته بندی میوه خشک براساس موقعیت و نوع میوه متفاوت است اما در کل بسته بندی خوب برای این محصول باید به گونه ای طراحی شود که انتظارات افراد بیشتری را برآورده کند.به این منظور چند نکته مهم را بریتان بیان میکنیم:

1-برای بسته بندی از مواد با جنس مرغوب استفاده کنید.

2-در سایزها و اندازه های متنوعی اماده شود به طوری که بتواند نیاز طیف وسیعی ازخریداران را تامین کند.

3-در شکل تنوع بالایی داشته باشد مثلا از دایره،مربع و … ویا شکل ها نامنظم استفاده شود.

5-برای جذابیت بیشتر از رنگ مشابه  و هماهنگ با رنگ میوه استفاده شود.

6-نوشته های روی بسته بندی باید بسیار ساده و خوانا باشد تا مخاطب به راحتی بتواند ان را بخواند و اطلاعات محصول را دریابد.

بسته بندی میوه خشک صادراتی

ایران به عنوان یکی از بزرگ ترین تولید کنندگان میوه خشک در منطقه شناخته می شود.این محصول هم توانسته در کشور های ترکیه،عراق و روسیه موقعیت خوبی به دست آورد.
اما متاسفانه صادرات میوه خشک به بازار های بین المللی غالبا به طور عمده است و در کشور مقصد مراحل بسته بندی و عرضه به بازار خرد انجام می شود.
بهترین بسته بندی انعطاف پذیر که جهت صادرات میوه خشک پیشنهاد می شود،پاکت سه لایه بسته بندی است.این پاکت ها از محصول محافظت میکنند ومیتوان بر روی آن انواع طرح های گرافیکی خاص و زیبا با با بهترین و بالاترین کیفیت را اجرا کرد.

انواع بسته بندی میوه های خشک

میوه خشک و یا چیپس میوه را میتوان در کارتن یا جعبه های مقوایی بسته بندی کرد و یا حتی میتوان آن را داخل نایلکس بریزید.اما این ها برای محصول، ارزش افزوده ای ایجاد نمیکنند.پس باید کمی خلاقانه تر فکر کنیم و به سراغ بسته بندی هایی برویم که مشتری پسند باشد.

نکات مهم در انتخاب میوه مناسب برای خشک کردن

در خرید میوه ها باید دقت کنید و باید سعی کنید که میوه ها با اندازه های یکدست و مناسب خرداری کنید و شما باید به این نکته توجه داشته باشید که میوه های درجه یک و گران قیمت برای خشک کردن مناسب نیستند و به دلیل قیمت بالایی که دارند احتمالا در فروش ضرر خواهید کرد.
اگر که قصد دارید تا در بین تولید کنندگان میوه خشک جایگاهی داشته باشید و با قیمت مناسبی میوه خشک را بفروشید باید محصولی با کیفیت را تولید کنید پس بنابراین میوه هایی را که میخرید باید کیفیت بسیار خوب و بالایی داشته باشند.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد تولید کننده میوه خشک عمده  اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که تولید میوه خشک یکی از کسب و کار های پر سود و پر طرفدار در دنیا است.و همچنین شما با سختی های تولید کننده میوه خشک عمده  هم آشنا شدید.

شما با مراجعه به سایت آسرولا میتوانید انواع دستگاه میوه خشک کن  را نیز خریداری کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام آسرولا از آخرین تخفیفات و محصولات میوه خشک مطلع شوید.

 

یک دیدگاه در مشکلات تولید کننده میوه خشک عمده | سختی ها و مخاطرات | آسرولا

    • AliReza663 says:

      با توجه به نگهداری طولانی مدت و زمان ارسال نسبتا بالا مناسب ترین نوع بسته بندی استفاده از قوطی های فلزی میباشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *