دستگاه میوه خشک کن گازی | قیمت دستگاه میوه خشک کن | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا

دستگاه میوه خشک کن گازی | قیمت دستگاه میوه خشک کن | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا
5/5 - (1 امتیاز)

در این مقاله میخواهیم در مورد  دستگاه میوه خشک کن اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

امروزه تغذیه بین مردم جایگاه خوبی پیدا کرده است از این میان اگر که شما میخواهید تغذیه ای سالم داشته باشید علاوه بر سه وعده اصلی از اهمیت میان وعده ها غافل نشوید.میان وعده برای کودکانی که در حال رشد هستند اهمیت زیادی دارد.
میوه خشک یکی از تنقلات و خوراکی های سالم است که به طور سنتی از گذشته تولید شده است و محبوبیت زیادی داشته و امروزه با وجود انواع دستگاه میوه خشک کن،چیپس های میوه متنوعی در بازار وجود دارد.

دستگاه میوه خشک کن گازی

این دستگاه برای تامین انرژی خود به منظور تولید گرما ،نیاز به انرژی گازی دارد. میوه خشک کن های گازی از نظر اندازه بسیار بزرگ هستند و حجم قابل ملاحظه ای از فضای آشپزخانه را اشغال میکنند.

این دستگاه ها به این دلیل که ابعاد بزرگی دارند از ان بیشتر در قنادی ها استفاده می شود والبته این بدان معنا نیست که در خانه نتوان از آن استفاده کرد.تنها عیبی که نسبت به خشک کن های رومیزی دارد ابعاد بزرگ آن است. این دستگاه در هر ساعت1 الی 2 لیتر گاز مصرف میکند.به خاطر ابعاد و اندازه بزرگی که دارد انتظار می رود که روزانه 60 الی 70 کیلو میوه را خشک کند.

استفاده از دستگاه میوه خشک کن چه مزایایی دارد؟

  1. نگهداری بیشتر میوه خشک : با از بین بردن آب میان بافتنی میوه،آنها را میتوان به صورت خشک شده نسبت به میوه ی تازه مدت زمان بیشتری نگهداری و استفاده کرد.
  2. سلامت : خشک کن ها هرگز مواد مغذی و پروتئین داخل میوه ها را از بین نمی برند.این دستگاه ها فقط آب میوه ها را از بین می برند.بر خلاف میوه های خشک شده و کنسروی کارخانه ای فاقد مواد نگهدارنده ی سولفوری و نمک هستند.حتی برخی از کارخانه ها به میوه ی خشک شده برخی مواد شیمیایی مضر اضافه میکنند.پس شما با تهیه کردن میوه خشک در منزل از سلامت چیپس میوه ی خود مطمئن می شوید.
  3. صرفه جویی : دیگر نگران دور ریختن میوه های اضافه ی داخل یخچالتان نباشید.با این دستگاه شما به راحتی میتوانید میوه های خود را خشک کنید و با خیالی آسوده از آن استفاده کنید.
  4. استفاده ی آسان : استفاده کردن از دستگاه میوه خشک کن بسیار آسان است و در منزل به راحتی میتوانید از ان استفاده کنید.

چرا باید از میوه خشک کن استفاده کرد؟

یکی از دلایل مهم برای استفاده از دستگاه میوه خشک کن این است که از میوه ها میتوان به مدت طولانی تری نسبت به میوه های خشک نشده و تازه استفاده کرد. در هر ماده خوراکی بین 2 تا 36 درصد آب وجود دارد.اگر در میان بافت های میوه های تازه آب وجود داشته باشد این باعث می شود که قارچ ها و باکتری ها به سرعت در ان رشد کنند و به زودی خراب می شوند و کپک می زنند.

دستگاه میوه خشک کن گازی | قیمت دستگاه میوه خشک کن | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا
اما اگر میوه ها را خشک کنیم این باعث می شود که عمر طولانی تری داشته باشند و همچنین مدت زمان بیشتری مورد استفاده قرار بگیرند.
باید توجه داشته باشید که زمانی که میوه ها را خشک میکنید فقط آب آنها از بین می رود و ویتامین و مواد مغذی آن از بین نخواهد رفت.و اینکه میوه خشک را کجا نگهداری کنیم اهمیت زیادی دارد،باید دقت داشته باشید که میوه های خشک را باید در جایی نگهداری کنید که خشک و خنک باشد.

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل استفاده است؟

این دستگاه در واقع خشک کن مواد غذایی است،اما چون بیشتر ما با هدف خشک کردن میوه آن را خریداری میکنیم، بیشتر به اسم میوه خشک کن شناخته می شود.پس جالب است که بدانید دستگاه های خشک کن مواد غذایی علاوه بر این که میوه را خشک میکند برای خشک کردن غلات،گوشت،سبزیجات هم میتوان از ان استفاده کرد.

قبل از خرید دستگاه میوه خشک کن گازی باید به چه نکاتی توجه کرد؟

قبل از خرید این دستگاه باید به مکانیزم دستگاه میوه خشک کن،نوع سوخت مصرفی،جنس بدنی و سینی و .. توجه کرد.این دستگاه ها انواع مختلفی دارند که سوخت مصرفی هر کدام بسته به نوع کاربردشان متفاوت است،به گونه ای که مدل های صنعتی ان برای کاهش هزینه ها و صرفه جویی در مصرف انرژی، دستگاه میوه خشک کن گازی را مورد استفاده قرار میدهند. سوخت مصرفی این دستگاه های صنعتی ،گاز طبیعی است و به نسبت سایر مدل ها اندازه بزرگتری دارد.

دستگاه میوه خشک کن گازی | قیمت دستگاه میوه خشک کن | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا
هنگام خریدن دستگاه میوه خشک کن اول باید توان مصرفی آن توجه کرد به طوری که هر چه توان مصرفی آن کمتر باشد مصرف سوخت ان ها هم کمتر خواهد شد.توجه به اندازه و ابعاد این دستگاه ها بسیار مهم است و باید متناسب با نیازخانم های خانه دار خریداری شوند.
باید به این نکته توجه داشته باشید که هر چه اندازه دستگاه بیشتر شود،مصرف انرژی ان هم بالا تر می رود.

نحوه کار با دستگاه خشک کن میوه

نحوه کار با دستگاه میوه خشک کن بسیار آسان است و در نهایت شما ازنتیجه کار شگفت زده می شوید.قبل از هر چیزی شما باید بدانید که همه میوه ها برای خشک کردن مناسب نیستند و بهتر است که برای تهیه کردن چیپس میوه از میوه هایی استفاده کنید که کامل رسیده اند.
پس ازاینکه میوه مناسب را انتخاب کردید آن را با دقت میشویید و بعد از ان میوه ها را به لایه هایی به ضخامت3 تا 6 میلیمتر برش بزنید.
برش های میوه وقتی در مجاورت هوا قرار میگیرند رنگشان تغییر میکند که این رنگ عوض شدن آنها نتیجه اکسید شدن آن هاست .

کلام اخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد  دستگاه میوه خشک کن اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما با دستگاه میوه خشک کن گازی آشنا شدید و دانستید که چه مزایایی دارند.

شما با مراجعه به سایت آسرولا میتوانید دستگاه میوه خشک کن گازی را خریداری کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام آسرولا از آخرین تخفیفات و محصولات میوه خشک مطلع شوید.

یک دیدگاه در دستگاه میوه خشک کن گازی | قیمت دستگاه میوه خشک کن | دستگاه خشک کن میوه | آسرولا

  1. kam fruit says:

    برای تولید عمده داخل خونه حداقل چندتا دستگاه نیازه ؟ استفاده از این دستگاه ها نیاز به مجوز داره؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *