خواص آلبالو خشک

خواص آلبالو خشک | پوست کن | دستگاه هسته گیر و اسلایسر | میوه خشک
Rate this post

آلبالو از خانواده گیلاس می‌باشد، اما برخلاف طعم شیرین گیلاس مزه این میوه، ترش می‌باشد که برای نخستین بار در اروپا کشف شد و حال در تمام جهان وجود دارد. درخت این دو میوه از نظر ظاهر مشابه هم هستند اما برگ‌های آلبالو مقداری کوچکتر، شکوفه‌های آن به رنگ سفید و میوه‌ی آن ترش تر است. زمان برداشت این میوه کوتاه است به همین علت همه افراد در طول سال از نوع خشک آن استفاده می‌کنند. در این مطلب با خواص آلبالو خشک آشنا می‌شوید. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت  و خرید دستگاه میوه خشک کن سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

خواص آلبالو خشک چیست؟

میوه خشک عمده آلبالو خشک دارای خواص و فواید زیادی می‌باشد که ما در این جا به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • درمان سرماخوردگی

این میوه خشک مانند نوع تازه‌اش دارای ویتامین سی می‌باشد که موجب تقویت سیستم ایمنی بدن و درنهایت سبب جلوگیری از سرماخوردگی و آنفولانزا می‌شود. آلبالو دارای دو ماده‌ آنتوسیانین و کرستین است که علائم بیماری آسم را کاهش می‌دهد.

  • کنترل قند خون

میوه آلبالو دارای نوعی آنتی‌اکسیدان، است که می‌تواند در کنترل سطح قند خون و انسولین بسیار تاثیرگذار باشد، بنابراین بیماران دیابتی یا افرادی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند می‌توانند از فواید آلبالو خشک بهره‌مند شوند ضمن این که آنتوسیانین موجود در این میوه قادر است، قند خون فرد ناشتا را کاهش دهد.

  • کنترل فشار خون

مقدار پتاسیم و آنتی اکسیدان‌ها دراین میوه خشک بسیار بالا است و این میوه خشک می‌تواند به پایین آمدن فشار خون کمک کند.

  • سم زدایی

آلبالو میوه‌ای ادرار آور است و مصرف آن می‌تواند به بدن در دفع سموم کمک کند؛ بنابراین خوردن آلبالو خشک برای کسانی که سنگ کلیه دارند می‌تواند فواید زیادی داشته باشد. علاوه بر این، آنتی اکسیدان‌هایی که در آلبالو وجود دارند به پاکسازی کبد و درمان کبد چرب کمک می‌کنند.

  • آلبالو خشک و لاغری

آلبالو خشک حاوی مقدار زیادی کربوهیدرات مناسب برای کاهش وزن می‌باشد که خوردن این میوه اشتهای فرد را کاهش می‌دهد و در نتیجه سبب سوزاندن چربی‌ها در بدن می‌شود.

  • بهبود سلامت دستگاه گوارش

مقدار زیادی از آلبالو خشک را فیبر تشکیل می‌دهد، مصرف آن کمک زیادی به  نحوه عملکرد روده و جلوگیری از یبوست و اسهال دارد. طبق تحقیقات و مطالعات انجام شده، بودن فیبر در رژیم غذایی افراد، موجب کاهش اسید معده شده و از بیماری‌های معده نیز پیشگیری می‌کند. از فواید آلبالو خشک می‌توان به کاهش خطرمبتلا شدن به بیماری‌های دستگاه گوارش، التهاب روده، بواسیر، سندرم روده تحریک پذیر و … اشاره کرد.

  • سلامت چشم

آلبالو منبع ویتامین آ می‌باشد و مصرف  کردن این ویتامین همراه با آنتی اکسیدان‌هایی که همراه با آن وارد بدن انسان می‌شوند سلامت چشم را بهبود می‌بخشد و از مبتلا شدن به بیماری‌هایی همانند سندرم چشم خشک یا دژنراتیو ماکولا جلوگیری می‌کنند.

  • درمان نقرس

آلبالو خشک به علت دارا بودن خواص ضد التهابی، به درمان نقرس کمک شایانی می‌کند.

  • پیشگیری از سرطان

همانطور که در بالا توضیح دادیم آنتی‌اکسیدان‌های موجود در آلبالو، به ب مقابله با استرس اکسیداتیو که یکی از عوامل مهم ابتلا به سرطان است کمک می‌کند؛ بنابراین می‌توان با خوردن این میوه‌ خشک خوشمزه در انواع مختلف خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش داد.

  • سلامت قلب

آلبالو خشک حاوی مقدار بالایی از کرستین است؛ این ماده یکی از قوی‌ترین آنتی اکسیدان‌هایی است که می‌تواند موثر در کاهش چربی خون و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد.

خواص آلبالو خشک در بارداری

خوردن میوه خشک عمده آلبالو خشک در دوره بارداری حاوی فواید زیادی است که به شرح زیر می‌باشد:

  • آلبالو دارای آنتوسیانین است؛ که این ماده در تقویت سلامت مغز نوزادان بسیار تاثیرگذار است.
  • وجود ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌ها در آلبالو خشک موجب سیستم بالا رفتن سطح ایمنی در مادران شده و از بالا رفتن فشار خون در دوران بارداری جلوگیری می‌کند.
  • به علت دارا بودن کرستین، در جلوگیری از دیابت در دوران بسیار مفید است.
  • در پیشگیری و درمان یبوست در بارداری موثر است.

نکاتی راجب آلبالو خشک

زمانی که شما آلبالو را به هر نوعی نوش جان می‌کنید دچار نفخ می‌شوید، بنابراین در مصرف آن به خصوص در دوران بارداری و شیردهی باید تعادل را رعایت کنید ضمن این که در زمان شیردهی، خوردن بیش از اندازه آن می‌تواند موجب دل‌درد نوزاد شود؛ به طور معمول سفارش می‌شود بعد از خوردن آلبالو حتما از عرق نعناع استفاده نمایید. می‌توانید با دستگاه هسته گیر ، هسته آلبالو را جدا کنید.

آلبالو خشک درطب سنتی

 این میوه خشک به خاطر طبع سرد و خشک سبب کم شدن حرارت و عطش در بدن می‌شود. در طب سنتی توصیه می‌شود آلبالو همراه با عسل میل شود، شیره هسته این میوه برای درمان سنگ کلیه، مثانه و مجاری ادراری بسیار مفید است.

 

خرید دستگاه میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه‌های میوه‌خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه‌های میوه‌خشک کن و اسلایسر  مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید دستگاه میوه خشک سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با شماره ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *