انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی | میوه خشک عمده | دستگاه خشک کن میوه | قیمت دستگاه میوه خشک کن | آسرولا
Rate this post

دستگاه میوه خشک کن ، میوه و سبزیجات را در کوتاه ترین زمان خشک میکند.بدون انکه به رنگ و طعم آن خدشه ای وارد شود.

دستگاه میوه خشک کن، جز ماشین آلات آماده سازی محصولات دسته بندی می شود و روند کار آن به این صورت است که بدون اینکه  به ویتامین ها و مواد مغذی میوه ها خللی وارد شود، رطوبت میوه ها را به طور کامل تخلیه میکند.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

خشک کن انجمادی

در این روش آب بین بافتنی میوه ها در دمای انجماد و فشاری مناسب توسط صفحات داغ به بخار تبدیل می شود.در این روش چیپس میوه کیفیت بالایی دارد اما هزینه نگهداری و مدت زمان تولید محصول بسیار زیاد است و همین موضوع باعث گران شدن محصول خروجی می شود.

خشک کن مایکروویو

در این مدل امواج الکترومغناطیسی با سرعت بسیار بالایی به تکه های میوه برخورد میکند و آب بین بافتنی آن را تبخیر میکند.میوه خشک شده در این مدل کیفیت بالایی دارد اما به دلیل خطرناک بودن این امواج برای انسان و همچنین مصرف بالای برق استفاده از این مدل دستگاه ها مقرون به صرفه نیست.

خشک کن خورشیدی

در این مدل دستگاه با استفاده از انرژی خورشیدی، گرما تولید میکند و میوه ها به دو روش مستقیم و غیر مستقیم خشک می شوند.خشک کردن به روش خورشیدی بسیار مقرون به صرفه است اما در فصل ها سرد سال و در هوای ابری شاید نتوان از ان بهره کافی را برد. و همچنین در این مدل دستگاه های بزرگ صنعتی آنچنان توسعه نیافته اند.

خشک کن هوای داغ

خشک کن هوای داغ،یکی از رایج ترین و بهترین  دستگاه میوه خشک کن صنعتی است.در این روش هوا از طریق یک منبع گرمایی که سوخت آن میتواند گاز باشد وارد کابین دستگاه می شود و از روی سینی های میوه عبور میکند و باعث میشود که به چیپس میوه تبدیل شود.

دستگاه میوه خشک کن بزرگ

ما همواره میوه خود را به وسیله ابزار آلات مختلف خشک میکنیم تا هیچگونه باکتری و ویروسی وارد محصولات نشود و از ورود آن ها به محصولات جلوگیری کنیم و همچنین این کار باعث می شود ک میوه خوشمزه تر و بهتر شود.
خشک کردن میوه یکی از همین کار ها است که امروزه با استفاده از دستگاه های صنعتی مانند دستگاه میوه خشک کن بزرگ این کار را به راحتی انجام می دهند.

قیمت دستگاه میوه خشک کن

همیشه برای خریداران دستگاه ها و ماشین الات صنایع غذایی،قیمت اهمیت داشته است اما افرادی که در این زمینه تولید مواد غذایی فعال هستند این مورد را می دانند که تولید محصول با کیفیت برای موفقیت آنان در عرصه تولید،بسیار حیاتی و مهم است.
به خصوص در کسب و کار میوه خشک که دستگاه خشک کن در شکل و رنگ و بافت محصول نهایی،نقش بسیاری دارد که باید در هنگام خرید این نکته را در نظر بگیرید و به ان توجه داشته باشید.
پس ازران بودن قیمت دستگاه میوه خشک کن نمی تواند برای خرید ان فاکتور مناسب و درستی باشد.

ظرفیت دستگاه میوه خشک کن خانگی

همانطور که میدانید دستگاه های میوه خشک کن را به سه گروه عمده دستگاه های میوه خشک کن خانگی،نیمه صنعتی و دستگاه های خشک کن صنعی تقسیم بندی می کنند.این اولین سوالی است که به ذهن هر خریداری می رسد این است که ظرفیت انواع دستگاه میوه خشک کن چقدر است؟
خب در پاسخ به این سوال باید بگوییم که ظرفیت دستگاه میوه خشک کن متناسب با اینکه خانگی باشد یا صنعتی و نیمه صنعتی متفاوت است.

انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی | میوه خشک عمده | دستگاه خشک کن میوه | قیمت دستگاه میوه خشک کن | آسرولا
دستگاه میوه خشک کن خانگی ظرفیتش نسبت به ظرفیت دستگاه های نیمه صنعتی و صنعتی کمتر است.

موارد مهم در انتخاب دستگاه میوه خشک کن صنعتی

1-جنس بدنه

2-نوع مصرفی سوخت دستگاه

3-عایق و پوشش حرارتی انواع خشک کن صنعتی

4-برند لوازم برقی

5-جنس سینی های به کار برده شده در دستگاه

چند فاکتور مهم برای ظرفیت های دستگاه میوه خشک کن

1-اول اینکه فضای مناسب برای فرآوری میوه و خشک کردن آن را باید در اختیار داشته باشیم.
فضای خشک کرن متر بر مکعب محاسبه می شود.

2-پایی ترین ظرفیت موجود در نمونه های موجود دستگاه خشک کن مینی می باشد. و توانسته ایم با یک طراحی بسیار زیبا و مهم تر از همه جادار و همچنین استفاده از فضای موجود را در اختیار مصرف کنندگان قرار دهیم.

3-این محصول به این دلیل که حجم کوچکی دارد و همچنین به دلیل سوخت گاز شهری؛بین تولید گنندگان کوچک بسیار محبوب است.

هدف از خرید دستگاه میوه خشک کن

برای خریدن هر وسیله ای باید توجیهی و دلیلی محکم از جانب خریدار وجود داشته باشد.که این امر در مورد دستگاه میوه خشک کن صدق می کند.
مهم ترین دلیلی که برای خرید دستگاه میوه خشک کن میتوان بیان کرد، جلوگیری کردن از فاسد شدن میوه ها و همچنین حفظ ویتامین های آن برای مدت زمان طولانی است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد دستگاه میوه خشک کن اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم. و شما دانستید که دستگاه میوه خشک کن، جز ماشین آلات آماده سازی محصولات دسته بندی می شود. و همچنین با انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی آشنا شدید

شما میتوانید به سایت آسرولا مراجعه کنید و دستگاه های میوه خشک کن را خریداری کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام آسرولا از آخرین تخفیفات و محصولات میوه خشک مطلع شوید.

یک دیدگاه در انواع دستگاه میوه خشک کن صنعتی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *