خواص موز خشک + روش خشک کردن آن | میوه خشک عمده | آسرولا

خواص موز خشک + روش خشک کردن آن | میوه خشک عمده | آسرولا
5/5 - (7 امتیاز)

خواص موز خشک بسیار زیاد است،موز میوه ای استوایی است که در تمام جهان طرفداران زیادی دارد و طبع این میوه گرم است و برای درمان بیماری های زیادی میتوانید از آن استفاده کنید.
عمر این میوه بعد از چیده شده و در خارج از سردخانه بسیار کم است.موز تازه در مدت زمان بسیار کوتاهی شل و سیاه می شود و به دلیل نگهداری سخت موز، در بلند مدت این میوه را خشک میکنند.

روش های مختلف خشک کردن موز ها

برای تهیه خشکبارموز میتوان از هشت روش کمک گرفت که در ادامه ان ها را بیان میکنیم:

1-سرخ کردن:

سرخ کردن از جمله شیوه های خشک کردن میوه های پرنشاسته با رطوبت پایین به عنوان مثال موز می باشد که به راحتی در منزل انجام شدنی است.

2-با استفاده از نور خورشید:

در این روش برای خشک کردن از آفتاب استفاده می شود،با وجود بکارگیری روش ذکر شده باز هم میزان تیره شدن آن در این روش به مراتب بیشتر از سایر روش ها است که در صورت تمایل میتوانید از این روش استفاده کنید.
سینی مناسبی را انتخاب کنید و روی آن را با استفاده از توری محافظ بپوشانید،میوه های موز را به شکل ورقه های حلقه ای دارای ضخامت 30 سانتی متر برش بزنید و آن ها در مقابل نور آفتاب بگذارید. ان ها را شب ها به منزل اورده و دوباره صبح ها در برابر آفتاب قرار دهید و بعد از آن به مدت یک هفته در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

خواص موز خشک + روش خشک کردن آن | میوه خشک عمده | آسرولا

3-با استفاده از فر:

ابتدا پوست موز ها را بگیرید و آن ها را به صورت حلقه ای برش بزنید.ورقه های موز را درون سینی فر بچینید و آن را درون فر قرار دهید تا خشک شود.پس از 8 تا 12 ساعت خشکبار میوه شما حاضر می شود.

4-با استفاده از بخاری:

یکی از روش های مناسب برای خشک کردن موز در زمستان ، استفاده از بخاری است به این صورت که شما میتوانید ورقه های موز را درون سینی بچینید و بر روی بخاری بگذارید. در این مدت شما ورقه ها را زیرو رو کنید تا کاملا یکدست خشک شود.

خواص موز خشک

در ادامه میخواهیم به مهم ترین خواص موز و میوه خشک عمده موز اشاره کنیم:

1-موز خشک باعث حفظ حافظه و تقویت روحیه می شود:

از دست رفتن حافظه و همچنین حفظ آن یکی از مواردی است که برای محققان دغدغه ی زیادی به وجود آورده است. و محققان پیشنهاد کرده اند که فرد باید از غذا و خوراکی استفاده کند که  ترکیباتی برای حفظ حافظه و تقویت آن داشته باشد.
یکی از آشنا ترین میوه و خوراکی ها همین موز است.
موز دارای ترکیباتی است که میتواند به تقویت توانایی فرد در یادگیری و حفظ حافظه کمک کند

3-موز خشک به کاهش وزن و کنترل آن کمک میکند:

موز کالری نسبتا کم و فیبر بالایی دارد.به طور متوسط هر موز تنها حاوی حدود 100 کالری است.این میوه همچنین قند خون را کنترل میکند و به کاهش اشتها بعد از غذا کمک میکند پکتین موجود در این میوه باعث ایجاد حس سیری شده و همچنین به کند شدن هضم کمک میکند.


خوردن میوه ها و سبزیجاتی که فیبر دارند وزن افراد را کاهش میدهد.
موز دارای ویژگی های مختلفی است که آن را برای کاهش وزن،به یک ماده غذایی مناسب تبدیل کرده است.همچنین موز نارس با نشاسته مقاوم ممکن است که اشتهای فرد را کاهش دهد.

خواص موز خشک برای قلب

قلب مهم ترین عضو بدن است و همه ما تلاش میکنیم تا قلب و عروقمان سالم و سلامت باشد. در رژیم غذایی،استفاده از موز خشک راهی برای سلامتی است.معمولا افراد پتاسیم کافی را در رژیم غذایی روزانه خود دریافت نمیکنند پتاسیمی که در موز خشک وجود دارد بیشتر از پتاسیم در موز تازه است،که باعث میشود عملکرد ضربان قلب را بهبود دهد.
همچنین فشار خون را کنترل میکند و از مبتلا شدن به این بیماری جلوگیری میکند.

خواص موز خشک برای چشم و استخوان

تحقیقات نشان داده است که مصرف موز خشک برای بهبود بینایی در بزرگسالان بسیار مفید است.
از مهم ترین عوامل در قدرت بدنی انسان،استحکام استخوان است.موز خشک به دلیل کلسیم فراوانی که دارد برای تراکم استخوان مفید است.در موز خشک شده ویتامین هی b  وc وجود دارد که در بدن تاثیر مستقیم دارد و به اتحکام استخوان کمک میکند.

طریقه خشک کردن موز در خانه

طریقه خشک کردن موز خشک مانند دیگر روش های خشک کردن است.موز ها را میتوانید از راه های مختلفی خشک کنید.ازخوبی موز خشک همان زمان بالای نگهداری آن است.زمان نگهداری موز خشک از دیگر میوه ها کمتر است.به آسانی میتوانید موز خشک را 3 ماه در یخچال بگذارید.برای تهیه شیر موز و معجون و همچنین دیگر دسرها میتوانید از این خشکبار استفاده کنید.

عوارض جانبی موز خشک

استفاده کردن از هر ماده غذایی باید به اندازه کافی باشد.موز هم مانند بسیاری از مواد غذایی استفاده زیاد از آن مشکلاتی را به وجود می آورد.
موز دارای فیبر و نشاسته بالایی است و اگر بیش از اندازه از ان استفاده کنید افزایش وزن پیدا میکنید.
موز خشک به آسانی هضم می شود اما نباید تکه های بزگ موز را به نوزادان بدهید.زیرا ممکن است که نوزادان کوچک به راحتی نتوانند ان را هضم کنند زیرا تکه های میوه خشک سخت و سفت هستند و هضم شدن ان ها دشوار است.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم در مورد خواص میوه خشک عمده اطلاعاتی را به شما گزارش دهیم و شما دانستید که برای درمان بیماری های زیادی میتوانید از آن استفاده کنید و همچنین با روش های مختلف خشک کردن موز ها آشنا شدید
شما میتوانید به سایت آسرولا مراجعه کنید و از خواص موز خشک مطلع شوید و آن را خریداری کنید.

همچنین شما عزیزان میتوانید با دنبال کردن پیج اینستاگرام آسرولا از آخرین تخفیفات و محصولات میوه خشک مطلع شوید.

 

یک دیدگاه در خواص موز خشک + روش خشک کردن آن | میوه خشک عمده | آسرولا

    • AliReza663 says:

      با سلام
      عوامل مختلفی میتوانند بر قیمت نهایی محصولات تاثیر گذار باشند.شما میتوانید انواع میوه خشک فله را با مناسب ترین قیمت از فروشگاه آسرولا تهیه فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *