توت فرنگی و خواص آن

در این مقاله به خواص توت فرنگی و کشت آن می‌پردازیم. برای اطلاع از قیمت انواع میوه خشک ، دستگاه میوه‌ خشک کن ، اسلایسر و ... با ما تماس بگیرید.
Rate this post

توت فرنگی میوه‌ی تقریبا جدید بوده که تا ۲۵۰–۳۰۰ سال قبل به این شکل وجود نداشته است و در بیشتر موارد استفاده دارویی داشته است. در کشور فرانسه قرن چهاردهم، توت فرنگی‌های وحشی از جنگل به زمین زراعتی انتقال داده شد و از آن به عنوان یک گیاه اهلی یاد شده است. در این مقاله به خواص آب توت فرنگی و  کشت توت فرنگی می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک ، دستگاه میوه‌ خشک کن ، دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

بیشتر بخوانید: دستگاه پوست کن

کشت توت فرنگی و خواص آن

در بیشتر مواقع توت فرنگی به شکل هیدروپونیک (آب‌کشت) کشت می‌شود. از آن جا که در این نوع کشت اغلب شرایط محیط قابل کنترل خواهد بود، نتیجه مطلوب تر بوده و میزان عملکرد به شکل چشمگیری افزایش خواهد داشت.

 البته عوامل متعدد در طبیعت نیز باعث افزایش طعم و بوی آن می‌شوند که با سیستم آبکشت این عطر و طعم کاهش می‌یابد.

توت فرنگی در بوته رشد کرده و یکی از میوه‌های فصلی است که سلامت شما را هم افزایش می‌دهد. مزایای شگفت انگیز توت فرنگی شامل تسکین فشار خون بالا،  بهبود و مراقبت از چشم، عملکرد مناسب مغز، آرتریت، نقرس و انواع بیماری‌های قلبی و عروقی می‌باشد.

محتوای پلی فنولی و آنتی‌اکسیدان توت فرنگی برای بهبود سیستم ایمنی بدن، جلوگیری از انواع مختلف سرطان‌ها و کاهش علائم پیری زودرس بسیار مفید می‌باشد.

خواص توت فرنگی

توت فرنگی از خواص مختلفی برخوردار است که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کاهش فشار خون بالا

توت فرنگی سرشار از پتاسیم و منیزیم است که هر دو رگ ‌گشا هستند، به این معنا که فشار خون بالا و استحکام رگ‌های خونی را کاهش می‌دهند. این امر موجب می‌شود که جریان خون به قسمت‌های مختلف بدن انتشار یابد و اندام‌ها با تمام توان خود فعالیت کنند.

کاهش سکته مغزی

قدرت ضد التهابی آنتی ‌اکسیدان‌های در توت فرنگی، تشکیل لخته‌های خون که با سکته مغزی مرتبط هستند را کاهش می‌دهند.

ضد پیری

ویتامین C  موجود در توت فرنگی تولید کلاژن را افزایش داده، پوست را صاف می‌کند و همچنین اثر ضد پیری دارد. تحقیقات نشان داده‌ است که عصاره توت فرنگی دارای آنتوسیانین فراوان بوده و بدن را در مقابل اشعه ماورای بنفش محافظت خواهد کرد.

خواص آب توت فرنگی

آب توت فرنگی سرشار از مقادیر بالای ویتامین C و ویتامین E است که التهاب پوست را کاهش داده و به درمان آکنه و جوش صورت کمک می‌کند.

فیبر موجود در آب توت فرنگی سبب تنظیم سطح قند خون افراد دیابتی نیز خواهد شد. آب توت فرنگی مقادیر قابل توجهی آهن دارد که گردش خون بهبود بخشیده و به درمان کم خونی کمک می‌کند.

مقدار بالای منگنز، مس، آهن، فسفر، پتاسیم و روی موجود در آب توت فرنگی موجب کاهش خطر ابتلا به پوکی استخوان می‌شود. پتاسیم موجود در آب توت فرنگی فشار خون بالا را کاهش داده و برای پیشگیری از حملات قلبی بسیار مفید است. اسید الاژیک، ویتامین C و اسید فولیک موجود در توت فرنگی برای پیشگیری و درمان انواع سرطان مفید است.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه میوه‌ خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه ‌های میوه خشک کن و اسلایسر مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با شماره  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *