نحوه نگهداری میوه خشک

نگهداری میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه | فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا
Rate this post

میوه‌ها دارای خواص فراوانی هستند که متاسفانه نمی‌توان از آنها در تمام فصول استفاده نمود؛ زیرا هر میوه‌ای فصل مختص به خود را دارد. برای اینکه بتوان از میوه‌ها در تمام فصول سال استفاده کنیم، می‌توانیم آنها را خشک کنیم. بعضی از مردم برای اینکه میوه‌ها را خشک کنند از مواد نگهدارنده استفاده می‌نمایند، که معمولاً برای سلامتی افراد مضر می باشد. بهترین راه حل برای خشک کردن میوه‌ها بدون استفاده از هر مواد افزودنی می باشد. در ای مقاله به شما نحوه نگهداری میوه خشک را آموزش می دهیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه خشک ، دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه با فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

نحوه نگهداری میوه خشک

بهتر است میوه‌ خشک عمده را در مکانی خنک نگهداری کنید. زیرا مکان‌های مرطوب محل بسیار بدی برای نگهداری میوه خشک است، زیرا حشرات به آنها حمله می‌کنند و موجب آسیب رساندن به میوه‌ها می‌شوند. همانطور که در بالا توضیح دادیم، یکی از روش‌های حفظ میوه‌ها به صورت طولانی مدت، خشک کردن آنها می باشد. ضمن اینکه عمر و ماندگاری آنها به عوامل زیادی بستگی دارد، که با رعایت آن‌ها می‌توان، عمر میوه‌های خشک را افزایش داد. میوه‌های خشک اگر در فضای باز قرار بگیرند به آسانی آلوده می‌شوند؛ در نتیجه آنها را باید به صورت ویژه ای بسته‌بندی نمایید. همچنین چون خشک شده می باشند، به راحتی رطوبت را جذب خود می نمایند. در نتیجه برای اینکه مانع از این دو گزینه شوید باید موارد زیر را رعایت نمایید:

  • در زمان بسته‌بندی باید توجه کنید، که اگر میوه‌خشک تازه تولید شده است، به سرعت آن را بسته‌بندی نکنید، چرا که سبب تعریق و به وجود آمدن رطوبت می‌شود که نتیجه آن خرابی میوه را به دنبال خواهد داشت.
  • ظرف مورد استفاده برای بسته‌بندی آنها باید تمیز و کاملاً خشک باشد.
  • بهتر است هنگام باز کردن بسته‌بندی به سرعت درب ظرف را ببندید؛ زیرا میوه‌های خشک زمانی که در معرض هوا قرار می‌گیرند از کیفیت آنها کاسته می‌شود.

نگهداری میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه | فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا

مدت زمان نگهداری میوه خشک

بهترین زمان ممکن جهت نگهداری میوه‌های خشک ۴ ماه تا یکسال است. و در این مدت باید آنها را در جای خنک و خشک نگهداری کنید تا دچار خرابی نشوند. عوامل بسیاری در زمان انقضای میوه‌های خشک موثر است، که مهم‌ترین عامل دما می باشد؛ زیرا اگر دمای مناسب را انتخاب نکنید، میوه‌ها به سرعت خراب می‌شوند و از بین خواهند رفت. دماهای نزدیک به صفر، بهترین دما برای نگهداری میوه‌های‌خشک می باشد. همچنین با قرار گرفتن میوه ها در نور آفتاب موجب خرابی و کاهش کیفیت میوه‌ها می‌شود. یکی دیگر از عواملی که بر روی زمان نگهداری میوه‌ها حائز اهمیت است، دارا بودن رطوبت می باشد. اگر میوه‌های خشک دارای رطوبت باشند مشخصاً خیلی زودتر خراب می‌شوند، در نتیجه باید پیش از خریداری به این نکته توجه کنید.

بسته بندی و نگهداری میوه خشک عمده

برای نگهداری و بسته‌بندی میوه‌های خشک باید از ظروف و وسایل مناسبی برای این امر استفاده کنید، تا به صورت طولانی مدت قابل استفاده باشد. و همچنین زمان نگهداری آن را نیز افزایش دهد. بهترین وسایلی که می‌توانید برای بسته‌بندی میوه‌های خشک از آنها استفاده کنید شامل موارد زیر می باشد:

  • ظروف پلاستیکی دردار
  • کیسه‌های فریزر پلاستیکی
  • بسته بندی وکیوم
میوه خشک آسرولا

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه خشک عمده ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ،دستگاه شستشوی سه وان میوه ، دستگاه پوست کن میوه ، اسلایسر صنعتی میوه با شماره‌های  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل کنید. تماس‌های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *