چگونه باید میوه ها را خشک کنیم؟

تهیه میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه | فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا
Rate this post

بهترین روش جهت خلاص شدن از شر میوه های اضافی و مانده در یخچال خشک کردن آن ها می باشد. از آنجایی که میوه با خشک شدن شیرین تر می شود به همین علت یکی از مزیت ها و ویژگی های آن این است، که با این امر میوه ها حتی خوشمزه تر نیز می شود. در این مقاله به طرز تهیه میوه خشک و نحوه نگهداری آن خواهیم پرداخت. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌خشک ، سیب خشک شده ، دستگاه های میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

طرز تهیه میوه خشک

روش های بسیاری برای تهیه میوه خشک عمده وجود دارد، که یکی از ساده ترین و آسان ترین راه های آن استفاده از تابش نور مستقیم آفتاب می باشد. برای این کار در مرحله اول باید میوه را خرد یا نصف کرده و آن ها را بر روی پارچه یا یک سینی فلزی قرار داده و سپس در معرض نور مستقیم خورشید قرار دهید. خشک کردن با جریان هوا نیز یکی روش های دیگر خشک کردن است.

برای این عمل می توانید هم میوه‌های خشک شده را در معرض باد پنکه قرار دهید و همچنین آنها را داخل فر گذاشته و با جریان هوای گرم خشک کنید که البته با این روش زود تر به نتیجه خواهید رسید. خشک کردن با شکر نیز یکی دیگر از این روش ها می باشد. برای این کار می بایست میوه ها را در یک شیره ی شکری بجوشانید یا خیس نمایید. روش سرخ کردن از بهترین روش ها جهت‌خشک‌کردن میوه‌های پر نشاسته و کم رطوبت مثل موز است.

طرز تهیه میوه‌خشک در خانه

یکی از راحت ترین روش ها برای تهیه میوه خشک در منزل، استفاده از دستگاه میوه‌خشک کن می‌باشد. اما اگر این دستگاه را ندارید می توانید با فر این کار را انجام دهید. از مزیت های انجام این کار در خانه این می باشد، که با توجه به سلیقه خود می توانید میوه‌ها راخشک کنید. کیفیت میوه‌خشک شده به اندازه تکه های‌میوه و مدت زمان‌خشک کردن آن بستگی دارد. میوه‌های کوچک همچون انگور، توت فرنگی، گیلاس و گوجه فرنگی مینیاتوری را می توان به صورت کامل خشک کرد.

میوه های متوسط را می توان نصف یا حلقه حلقه کرد و میوه های بزرگ یا خیلی سفت مانند انبه، آناناس و نارگیل را باید ورقه ورقه نمود. میوه های آماده شده را روی یک سینی توری و سپس روی سینی فر قرار دهید. به صورتی که سمت برش خورده آن به سمت پایین باشد. نسبت به جنس میوه، آن را ۲ الی ۱۲ ساعت در فر با حرارت ۱۱۲ درجه سانتی گراد (۲۲۴ درجه فارنهایت) قرار دهید. شایان ذکر است که سینی فر را هر یکی دو ساعت یک بار کنترل کنید و میوه ها را جا به جا کنید، زمانی که میوه هاخشک و چروکیده شدند دلالت بر آماده بودن آن می باشد.

تهیه میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه | فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا

نحوه نگهداری میوه‌خشک

میوه‌های‌خشک شده را می توانید در ظرف پلاستیکی دردار بریزید و در دمای اتاق نگهداری نمایید. بهتر است میوه‌هایی همچون هلو و آلو را که پس از خشک شدن هنوز کمی رطوبت دارند را در ظروف پلاستیکی بگذارید و یا داخل یک پلاستیک فریزر گذاشته و در یخچال قرار دهید. اما میوه‌های خشکی که کاملا خشک شده و ترد هستند را می توانید باهم ترکیب کنید و به عنوان یک میان وعده در محل کار یا حتی مهمانی ها استفاده نمایید.

میوه‌خشک آسرولا

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، نوار نقاله ، دستگاه شستشوی سه وان میوه ، دستگاه پوست کن میوه ، اسلایسر صنعتی میوه با شماره‌های  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل کنید. تماس‌های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *