خواص گلابی خشک شده

دستگاه میوه خشک در کرج - میوه خشک
Rate this post

گلابی، میوه‌ای شیرین و خوشمزه است. این میوه نخستین بار از چین آمده است و در حال حاضر، بومی کشورهای آسیایی و اروپایی است. گلابی در آب و هوای معتدل رشد می‌کند. خواص میوه خشک گلابی ، مانند گلابی تازه است و در بین میوه‌های خشک، محبوبیت ویژه‌ای دارد. مصرف میوه‌های ‌خشک برای سلامتی لازم هستند. خرید میوه‌ خشک تازه و نگهداری از آن در مدت‌ زمان طولانی، باعث تأمین نیاز بدن به انواع ویتامین‌ها و موادمعدنی میوه‌های خارج فصل خواهند شد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌ خشک در تهران و کرج ، گلابی خشک شده ، دستگاه های میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

گلابی خشک شده

میوه خشک عمده گلابی در همه فصل‌ها وجود دارد و ماندگاری آن بسیار بیشتر از میوه‌ تازه است. برای نگهداری آن حتما نباید از یخچال استفاده کنید و می‌ توان آن را در دمای محیط نیز نگهداری کرد.

کالری میوه‌ خشک حدودا دوبرابر میوه‌ تازه است و باعث می‌شود یک میان‌ وعده بسیار مناسب و مغذی برای کسانی که نیاز به انرژی زیادی دارند، باشد.

نوع خشک شده‌ی گلابی درست مانند میوه‌ی گلابی تازه خواص زیادی دارد و تنها تفاوت آن با گلابی تازه در میزان کالری آن است. کالری گلابی خشک از تازه بیشتر است.

خواص گلابی خشک

لاغری

  • گلابی خشک شده و لاغری در یک راستا هستند.
  • این میوه‌ی خشک، کالری کمی دارد.
  • یک گلابی 100 کالری دارد.
  • فیبر و مواد مغذی موجود در این فراورده نیز موجب می‌شود که انسان مدت زمان طولانی‌تری احساس سیری کند و به همین منظور باعث کاهش وزن می‌شود.
  • به طور کلی، انرژی این میوه به حدی نیست که منجر به چاقی و افزایش وزن شود.

پیشگیری از سرطان

آنتی اکسیدان تاثیر بسیاری در مقابله با سرطان دارد. ترکیبات موجود در این میوه خشک موجب مقابله با رادیکال‌ های آزاد شده و سبب حفظ سلامت سلول‌ های بدن می‌ شود.

درمان کم خونی

کم خونی که در اثر کمبود آهن در بدن رخ می‌دهد، باعث بروز مشکلات فراوانی نظیر بی‌حوصلگی، افسردگی، افت انرژی بدن و… می‌گردد. تحقیقات نشان داده که این میوه‌ی خشک شده در درمان کم خونی و جبران کمبود آهن تاثیر بسیار زیادی دارد.

کمک به درمان دیابت

قند موجود در گلابی‌ های خشک شده برای بیماران دیابتی ضرر ندارد و به تنظیم سطح قند خون کمک شایانی می‌کند. سرشار از ویتامین‌ های مختلف A، ‌B، C و E‌ بوده و کالری کمی دارد که به بیماران مبتلا به دیابت بسیار کمک می‌کند.

حفظ رطوبت بدن

پوست‌ های خشک عموما به سرعت رطوبتشان را از دست می‌دهند و پوسته پوسته می‌شوند.

مواد موجود در گلابی‌های خشک منجر به حفظ رطوبت بدن می‌شوند و جلوی پوسته پوسته شدن را می‌گیرند. همچنین، می‌توان از این فراورده به عنوان یک لوسیون مرطوب کننده نیز استفاده کرد.

نکات خرید گلابی خشک

  • کیفیت مهم‌ترین عاملی است که در خرید این محصول باید به آن توجه شود. شاید بگویید در خرید اینترنتی گلابی خشک نمی‌توان به خوبی کیفیت را تشخیص داد. در پاسخ می‌گوییم که خرید از فروشگاه‌ها و سایت‌های معتبری مانند آسرولا که کیفیت محصول را تضمین می‌کنند، این نگرانی را در شما برطرف خواهد کرد.
  • همان طور که در عکس گلابی خشک دیده‌اید، این محصول هم به صورت بسته‌بندی و هم به صورت فله‌ای عرضه می‌شود. توصیه می‌شود از مدل‌های مختلف بسته بندی شده استفاده کنید؛ زیرا سلامت آن‌ها در بسته حفظ شده و کمتر در معرض آلودگی‌های محیطی قرار گرفته اند.

خواص میوه خشک گلابی

گلابی ‌خشک سرشار از فیبر است. فیبر ماده‌ای است که به هضم هرچه بهتر غذا کمک می‌کند و باعث تقویت دستگاه گوارش بدن می‌شود.

فیبر غذا را توده‌ای در می‌ آورد و این خاصیت منجر به دفع بهتر غذا می‌شود.

گلابی خشک، ترشحات معده را تقویت می‌کند. همچنین باعث می‌شود امکان ابتلا به یبوست و اسهال، کاهش پیدا کند.

فیبر موجود در این میوه‌ خشک، کلسترول بد خون را کم می‌کند. گلابی خشک، با تقویت سیستم گوارشی، باعث دفع سموم از بدن هم می‌شود.

ترکیبات گلابی خشک

ترکیبات گلابی خشک دارای ویتامین A ،K ،C و مواد معدنی مانند: پتاسیم، منگز، منیزیم، مس، فیبر و… است.

گلابی خشک، سرشار از آنتی‌ اکسیدان

گلابی خشک شده همانند بسیاری از میوه‌های خشک، سرشار از آنتی‌ اکسیدان‌ها است. آنتی‌ اکسیدان‌ها، از بدن در برابر فعالیت رادیکال‌های آزاد، محافظت می‌کنند.

رادیکال‌ های آزاد از عوامل آسیب‌ زا به سلول‌ های بدن هستند و سبب بروز مشکلات جدی برای سلامتی، می‌ شوند. ترکیبات آنتی‌ اکسیدان موجود در گلابی خشک مثل ویتامین C، ویتامین A و بتاکاروتن، می‌توانند به جلوگیری از فعالیت رادیکال‌های آزاد و بروز سرطان، کمک کنند.

پوست و موی بهتر، با گلابی خشک

همان‌طور که کمی قبل اشاره کردیم، گلابی خشک مقادیر بالای ویتامین A دارد. این ویتامین ضروری و ترکیبات آن، با داشتن خواص آنتی‌اکسیدان، موجب بهتر شدن شرایط پوست و ترمیم سلول‌های پوستی می‌شود.

همچنین چین و چروک‌ های پوستی را کم کرده و از بروز پیری زودرس، جلوگیری می‌کند.

گلابی خشک از ریزش مو جلوگیری کرده و ویتامین A موجود در آن، از آسیب رسیدن به چشم جلوگیری می‌کند. همچنین امکان ابتلا به بیماری‌های چشمی را کم می‌کند.

کنترل قند خون با گلابی خشک

یکی از خواص میوه خشک گلابی ، ثابت نگه داشتن قند خون است. این میوه برای مبتلایان به بیماری دیابت بسیار مناسب است و با داشتن فیبر بالا به درمان این بیماری، کمک بسیاری می‌ کند. از خواص میوه خشک گلابی ، می‌توان به کنترل دیابت اشاره کرد. مصرف این میوه خشک، امکان ابتلا به دیابت را در سنین بالا، کم می‌کند.

تأثیر گلابی خشک در تقویت مغز

وجود مس در گلابی خشک، باعث می‌ شود این میوه خشک روی سیستم عصبی اثر بگذارد. همچنین به بهتر شدن حافظه و یادگیری، کمک می‌ کند.

گلابی خشک یکی از بهترین منابع برای تأمین مس در بدن است.

مس عملکرد سلول‌ های عصبی واسطه بین نورون‌ها و عضلات بدن را تقویت می‌کند و این کار موجب بهبود عملکرد و شرایط مغز می‌ شود.

خرید میوه‌ خشک شده آسرولا و دستگاه میوه خشک کن در تهران و کرج

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، و خرید انواع میوه خشک و دستگاه اسلایسر میوه در تهران و کرج با شماره‌ های  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌ شوند.

جهت خرید میوه خشک شده در تهران و کرج و دستگاه میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه  ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *