دستگاه میوه خشک کن

دستگاه میوه خشک کن | دستگاه میوه خشک | خشک کن میوه | آسرولا
Rate this post

خرید هر وسیله‌ای قطعا باید توجیهی داشته باشد. درمورد دستگاه‌ میوه خشک کن ها با از بین‌بردن آب میان‌بافتی خوراکی‌ها مانع رشد عوامل موذی و درنتیجه افزایش ماندگاری مواد غذایی تا ماه‌ها یا حتی سال‌ها می‌شوند. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع دستگاه میوه خشک کن با شرکت آسرولا تماس بگیرید.

طرز کار میوه خشک کن چگونه است و چرا نمی‌توان به‌جای آن از فر استفاده کرد؟

خشک‌کن‌ها آب میان‌بافتی مواد غذایی را بدون هیچ پختی خشک می‌کنند. دستگاه‌های میوه خشک‌ کن برای انجام این فرایند به المنت حرارتی و فن مجهزند. المنت حرارتی گرما تولید می‌کند و فن گرمای تولیدشده را داخل دستگاه به‌گردش درمی‌آورد.

حتما می‌پرسید مگر نمی‌شود همین کار را داخل فر انجام داد؟ راستش نتیجه کار در فر به‌خوبی میوه خشک‌ کن‌‌ درنمی‌آید! فرهای ترکیبی یا کامبی (فرهایی که یک‌جا از سیستم بخارپز و کانوِکشن  برخوردارند)، البته مدل‌بالاها، معمولا تنظیمات ویژه خشک‌کن هم دارند. اما بیشتر فرهای کانوکشن یا فن‌دار و همچنین فرهای معمولی قادر به تولید گرمای با مختصات لازم برای خشک‌کردن مواد غذایی نیستند و نقاط غیر هم‌دما ایجاد می‌کنند.

ضمن اینکه گستره دمایی اغلب فرها برای خشک‌کردن بیشتر انواع میوه‌ها و سایر مواد غذایی زیادی داغ است. وقتی هم که دما از حد لازم بالاتر باشد، مواد غذایی به‌جای خشک‌شدن می‌پزند و درنتیجه بخش قابل‌توجهی از طعم و مواد مغذی‌شان از دست می‌رود. ضمنا دستگاه‌های خشک‌ کن مواد غذایی از لحاظ مصرف برق هم در مقایسه با فر برتری دارند.

آیا میوه خشک کن فقط برای میوه قابل‌استفاده است؟

این وسیله درواقع خشک‌کن مواد غذایی است، اما چون اغلب‌مان با هدف میوه خشک‌کردن سراغش می‌رویم، بیشتر به‌اسم میوه خشک کن شناخته می‌شود. پس جالب است بدانید که دستگاه‌های خشک‌کن مواد غذایی علاوه‌بر خشک‌کردن میوه برای خشک‌کردن سبزیجات، غلات، گوشت و حتی گُل هم کاربرد دارند.

میوه خشک‌ کن‌ ها چه مزایایی دارند؟

ازجمله مزایای خرید میوه خشک کن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سلامتی: خشک‌کن‌ها باعث حفظ مغذی‌جات طبیعی موجود در مواد غذایی می‌شوند. دستگاه‌های خشک‌کن مواد غذایی آب میان‌بافتی خوراکی‌ها را می‌گیرند، اما بیشتر ویتامین‌ها و آنزیم‌ها را باقی می‌گذارند. مهم‌تر اینکه برخلاف مواد غذایی خشک‌شده یا کنسروی کارخانه‌ای حاوی نمک و نگهدارنده‌های سولفوری نیستند. برخی نمونه‌های کارخانه‌ای قند اضافه دارند و برخی هم مونوسدیم گلوتامات که می‌تواند حساسیت‌زا باشد. اما در منزل انتخاب با خودتان است که از چه افزودنی‌هایی استفاده کنید.
  • صرفه‌جویی: اگر مثلا از میوه‌ای زیاد دارید و بعید می‌دانید در کوتاه‌مدت تمامش کنید، می‌توانید میوه‌های اضافه را تا خراب نشده‌اند خشک کنید. همان‌طور که گفتیم مواد غذایی خشک‌شده ماندگاری بیشتری دارند. ضمنا خرید برخی مواد غذایی خشک‌شده آماده گران درمی‌آید و اگر خودتان برای خشک‌کردن‌شان دست‌به‌کار شوید، در هزینه‌هایتان هم صرفه‌جویی می‌شود.
  • کاربری آسان: البته که کار با هر وسیله‌ای به چند بار آزمون و خطا احتیاج دارد. اما درکل کار با دستگاه‌های خشک‌کن پیچیدگی خاصی ندارد. ضمنا ازآنجایی‌که خشک‌کن‌ها فرایند خشک‌کردن را به‌آهستگی انجام می‌دهند، احتمال خراب‌ از آب درآمدن نتیجه کار خیلی کم است.

برای خرید میوه خشک کن به چه نکاتی باید توجه کنیم؟

درادامه عمده نکاتی را که باید هنگام خرید میوه خشک کن مدنظر داشته باشید برایتان شرح می‌دهیم:

توزیع و گردش گرما

ازلحاظ فنی خشک‌کردن مواد غذایی فرایند پیچیده‌ای نیست. فقط کافی است خوراکی موردنظر به‌مدت لازم در معرض مداوم دمای مناسب قرار بگیرد. تنها چالش این فرایند توزیع یک‌نواخت گرما است. گرما باید به‌طور یکسان در همه نقاط دستگاه توزیع شود تا بتوان به نتیجه مطلوبی دست یافت. پس اول ببینید که مدل انتخابیتان در رفع این مشکل چه ادعایی دارد. ضمنا یادتان نرود که دستگاه‌های خشک‌کن‌ نوع جریان افقی توزیع گرمای بهتری دارند.

کاربری آسان

پیشتر هم اشاره کردیم که کار با دستگاه‌ میوه خشک‌ کن‌ مواد غذایی کار پیچیده‌ای نیست. کار با مدل‌ها و برندهای مختلف همه تقریبا یک‌شکل است. اما بعضی از مدل‌ها به آپشن‌هایی مجهزند که کار را آسان‌تر می‌کنند.

مثلا اگر خشک‌کن‌تان قادر به توزیع یک‌نواخت گرما باشد، دیگر نیازی نیست که سینی‌ها را چند بار در طول فرایند خشک‌کردن جابه‌جا کنید. یا مثلا خشک‌کن‌های تایمردار را نیازی نیست مدام چک کنید، بلکه می‌توانید دستگاه را پس از انجام تنظیمات به‌حال خودش بگذارید تا کارش را تمام کند. نکته دیگری که کار با خشک‌کن‌ها را راحت‌تر می‌کند، قابلیت شست‌وشوی قطعات در ماشین ظرف‌شویی است. هرچه قطعات شستنی خشک‌کن بیشتر باشند، طبیعتا وقت زیادتری را باید پس از پایان کار برای تمیزکردن دستگاه صرف کنید. پس به تعداد قطعات کثیف‌شدنی هم بی‌توجه نباشید.

 خشک‌کردن میوه با دستگاه میوه خشک کن

در این روش نیز مانند سایر روش‌ها ابتدا میوه ها را خوب شستشو می دهیم تا تمیز شوند؛ سپس آن‌ها را برش می‌زنیم. دمای دستگاه خشک‌کن را روی ۵۷ درجه سانتی پایه تنظیم کرده و میوه‌های برش داده ‌شده را داخل دستگاه می‌چینیم. مدت‌زمان ماندن میوه‌ها در دستگاه ۲۴ تا ۴۸ ساعت می‌باشد. برای جلوگیری از خشک شدن بیش‌از اندازه میوه‌ها هر 4 ساعت یک‌بار آن‌ها را زیرورو می‌کنیم.

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن آسرولا میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن و انواع میوه خشک با شماره‌های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل کنید. تماس‌های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *