خواص کیوی خشک

خرید میوه خشک - کیوی خشک شده
Rate this post

کیوی شیرین و آبدار ممکن است همیشه برای نگهداری طولانی مدت یا خوردن تنقلات در حین سفر مفید نباشد، بنابراین کیوی خشک یا همان چیپس کیوی را به عنوان یک گزینه جایگزین با فواید بسیار در نظر بگیرید. این میوه آب فراوان، چربی کم و همچنین کالری ​​کمی دارد و مواد معدنی و فیبر سالم را تأمین میکند. در ادامه به نکاتی درباره خواص کیوی خشک شده میپردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌ خشک ، کیوی خشک، دستگاه های میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

خواص کیوی خشک

  • پیش گیری از تب
  • پیشگیری از ناراحتی های معده و روده
  • درمان بی حالی و خستگی
  • سرفه های شدید و زكام كه در اثر وجود باكتری ها بروز می كند
  • دو ماده اساسی ضد سرطان را در اختیار می گذارد.

خواص کیوی خشک برای درمان استرس

  • استرس ، مواد مضر و كمبود خواب ، روی بدن انسان اثر می گذارد. هر كس كه می خواهد به این وضع گرفتار نشود،باید در روز 4 عدد كیوی بخورد.
  • كیوی خشک ، سیستم حفاظتی بدن را تقویت می كند و از بروز سرطان جلوگیری مینماید.

کالری و چربی

از آنجا که کیوی خشک معمولاً با شکر پوشانده می شود، کالری میوه خشک شامل قند اضافه شده نیز می باشد. با وجود افزایش کالری ، یک وعده کیوی خشک گزینه خوبی برای میان وعده است.

متخصصان تغذیه پیشنهاد می کنند برای میان وعده ها بین  ۱۰۰ تا ۲۰۰ کالری بخورید. یک وعده کیوی خشک نیز شامل ۰٫۵ گرم چربی است، مقدار کمی که این میوه پر آب را به گزینه مناسبی برای رژیم های غذایی کم چرب تبدیل می کند.

مواد معدنی

کیوی خشک گزینه خوبی برای تقویت مصرف آهن و کلسیم است. یک وعده از این میوه ۴ درصد کلسیم مورد نیاز روزانه شما را تأمین می کند.

کلسیم موجود در کیوی خشک باعث تقویت تراکم و مقاومت استخوان می شود. مصرف کیوی باعث افزایش مصرف آنتی اکسیدان به عنوان وسیله ای برای جلوگیری از پریودنتیت (یک بیماری التهابی بافت های اطراف دندان) بسیار حائز اهمیت است.

خواص کیوی برای معده:

متأسفانه آنزيم های كيوی در معده به وسيله اسيد معده از بين می رود. اما اسيد معده بعد از خوردن غذاهای گوشتی و لبنی زياد مقداری خنثی می شود و آنزيم های كيوی میتوانند مدت كوتاهی فعاليت كنند و اين زمان كافی است تا مواد پروتئينی در اثر اين آنزيم ها به قطعات كوچكتری تجزيه شوند و اين امر عمل هضم غذاهای سنگين را در معده و روده آسانتر می كند.

خواص درمانی کیوی خشک شده

• درمان بیماری آسم از خاصیت کیوی:

میوه خشک عمده کیوی چون دارای ویتامین C است، بیماران مبتلا به آسم می توانند روزانه یک عدد کیوی میل نمایند چراکه باعث خس خس در ریه ها شده و تنفس بیماران آسمی را بهبود می بخشد.

• افرادی که دیابت نوع اول یا دوم دارند هم می توانند کیوی بخورند.

• کیوی موجب می شود گوارش در بدن آسان تر شود و تجزیه پروتئین در روده به راحتی امکان پذیر شود. افرادی که دچار اختلال گوارشی می‌شوند، از کیوی استفاده کنند.

• میوه کیوی چون غنی از ویتامین C است، سیستم ایمنی بدن را بالا می‌ برد. از کیوی برای تقویت سیستم ایمنی بدن استفاده می‌ شود.

 

• کاهش فشار خون

  • در افرادی که فشار خون بالایی دارند با خوردن کیوی ممکن می شود. و باعث میشود فشار خون پایین آمده و یک فشار خون نرمالی داشته باشید.
  • کیوی از لخته شده خون در شریانات قلب جلوگیری می نماید. افرادی که کلسترول بد خون دارند می توانند با میل نمودن کیوی از سکته قلبی جلوگیری نموده و خونشان را رقیق تر نمایند.

• تقویت بینایی یکی از خواص كيوی:

افرادی که چشمام ضعیفی دارند با خوردن کیوی می توانند بینایی خود را افزایش دهند و از ضعیف شدن چشم هایشان جلوگیری نمایند، چراکه کیوی دارای مقدار زیادی ویتامین «A» بوده که این ویتامین برای چشم بسیار مفید است.

ارزش غذایی کیوی:

کیوی منبعی بسیار غنی و سرشار از ویتامین C است و مقدار ویتامین C آن از پرتقال نیز بیشتر است. ویتامین ث موجود در کیوی، ۲ برابر پرتقال، ۶ برابر لیموترش و میزان مواد مغذی آن ۸ برابر سیب است. همچنین دانه‌ های سیاه آن حاوی ویتامین D است. کیوی همچنین دارای ویتامین A ویتامین‌های B1, B3, B2 و سایر ویتامین‌های گروه ب است.

کیوی از میوه‌های بسیار کم کالری است:

در ۱۰۰ گرم کیوی ۴۷ کالری وجود دارد و از جهت میزان کالری هم ردیف زردآلو و نارنگی است. مقدار پتاسیم این میوه خشک عمده آن از موز بیشتر است. از میزان منیزیم بسیار بالایی برخوردار است و به همین خاطر نیز امکان ابتلا به بعضی از سرطان‌ها و بیماری‌های قلبی را کاهش می دهد.

کیوی خشک روی سلامت استخوان تاثیر مثبت داره

  • کیوی حاوی ویتامین K و مقادیر مناسبی کلسیم و فسفره که همگی به سلامت استخوان کمک می کنند.
  • مصرف کافی ویتامین K ممکن است از پوکی استخوان جلوگیری کند.
  • میوه کیوی حاوی تمام عناصر مفید برای سلامت استخوان ها و دندان ها است. این خصوصیت از مواد معدنی موجود در کیوی نشأت می گیره که عبارتند از منیزیم، پتاسیم و مس، هر عدد کیوی تقریباً 10 درصد از نیاز روزانه بدن به مواد معدنی بالا رو برطرف می کند.

خرید میوه‌ خشک آسرولا و دستگاه اسلایسر میوه

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، و خرید انواع میوه خشک با شماره‌ های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌ شوند.

جهت خرید میوه خشک و اسلایسر میوه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *