خواص پرتقال خشک شده

خرید میوه خشک -پرتقال خشک شده
Rate this post

میوه خشک با توجه به خشک بودن آن و از دست دادن رطوبت خود، همچنان حاوی مقدار زیادی فیبر و مواد معدنی بسیاری است. به طوری که همچنان فروش میوه خشک از سایر خوراکی‌ ها تقریبا بیشتر است. پرتقال خشک مثل میوه های تازه حاوی مقدار زیادی ویتامین c است و به همین خاطر برای افرادی که ویتامین c  آنها کم است خوردن آن توصیه می‌شود. در ادامه به نکاتی درباره خواص میوه خشک میپردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌ خشک ، پرتقال خشک شده ، دستگاه های میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

خواص پرتقال خشک شده

یکی از خواص ویتامین  c موجود در میوه خشک عمده پرتقال ، می‌ توان به کاهش التهاب گلو و همچنین نرم کننده سینه اشاره کرد. میوه خشک پرتقال با توجه به طعم ملسی که دارد می‌ شود از آن در بین سایر میوه خشک‌ ها استفاده کرد. همچنین این میوه باعث بالا بردن سیستم ایمنی بدن می‌ شود.

این میوه خشک با توجه به رایحه خوش بویی که دارد باعث خوش بو شدن دهان و سلامت دندان نیز می‌شود.

مصرف میوه خشک به طور روزمره باعث پیشگیری از فشارخون بالا و همچنین کنترل کلسترول خون می‌شود.

فواید پرتقال خشک برای درمان بیماری ها

 پرتقال جز مرکباتی است که در فصل پاییز و زمستان از میوه های محبوب و پرطرفدار محسوب می شود. این میوه با مقادیر زیادی رشد می کند و مصرف روزانه آن در رژیم غذایی، ما را از بیماری ها و سرطان در طولانی مدت محفوظ نگه میدارد.

درمان کرونا با میوه خشک

با توجه به همه گیری ویروس کرونا، این روزها خیلی از افراد نگران سلامتی خود هستند.مصرف پرتقال یک انتخاب مناسب ،برای روزهای کرونایی می باشد. که خاصیت و ماندگاری آن مانند پرتقال تازه دارد.

به دلیل اینکه، پرتقال یک میوه جاگیر است .اکثر افراد هم تمایلی ندارند آن را در بیرون از منزل میل کنند. در نتیجه پرتقال خشک شده برای این مواقع گزینه مناسبی می باشد.

خواص میوه خشک (پرتقال خشک)

پرتقال جز میوه هایی است که به دلیل طعم و عطر و همچنین خواص بی نظیر آن  طرفداران بسیاری دارد. بسیاری از خانم های خانه دار طرفدار طعم و عطر این میوه برای غذا و شیرینی جات هستند.

ویتامین های پرتقال خشک

یکی از نکات مهمی که باید در مورد این میوه خشک به آن اشاره کنیم، این است : که مواد معدنی و ویتامین های پرتقال با خشک کردن آن از بین نمی رود.

ویتامین های پرتقال خشک شامل :

پروتئین، آهن، فسفر و کلسیم است. همینطور ویتامین هایی مثل ویتامین آ، ویتامین ث در این میوه خشک وجود دارد . پرتقال به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد پیشنهاد می شود در روزهای سرد زمستانی بصورت روزانه مصرف شود.

پوست پرتقال خشک نیز به دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی مواد معدنی و ویتامین می باشد،  طرفداران خودش را دارد و حتی برخی از ویتامین های پرتقال خشک بیشتر از پرتقال تازه است.

درمان فشار خون بالا

یکی از تاثیرگذارترین خواص پرتقال خشک برای افرادیست که : مشکل فشارخون بالا دارند، مواد معدنی موجود در این میوه خشک تاثیر بسزایی در کاهش فشار خون دارد.

و  همچنین خطر ابتلا به حملات قلبی را کاهش می دهد. افرادی که دارای مشکل فشار خون بالا هستند میتوانند از پرتقال خشک در برنامه های غذایی خود بصورت منظم استفاده کنند.

کاهش کلسترول

  • پوست پرتقال خشک در کاهش پرتقال تاثیر بالایی دارد.
  • دو نوع کلسترول وجود دارد : کلسترول خوب و کلسترول بد

حفظ سلامت و زیبایی با پرتقال خشک

پرتقال خشک به دلیل اینکه دارای مقادیر زیادی ویتامین C است ، از بیماری هایی مانند اسکوروی جلوگیری میکند.

این بیماری در اثر کمبود ویتامین C بوجود می آید. از دیگر خواص این میوه خشک کلاژن سازی است که به وجود ویتامین C بستگی دارد. کلاژن باعث طراوت و درخشندگی پوست می شود در نتیجه با مصرف روزانه این میوه خشک زیبایی پوست خود را حفظ کنید.

ایمنی بالا با پرتقال خشک

خاصیتی که پرتقال با وجود ویتامین C برای جلوگیری از سرما خوردگی و آنفولانزا دارد را همه افراد می دانند.

یک پیشنهاد دلچسب دیگر برای روزهای سرد زمستانی تهیه یک دمنوش گرم با تکه هایی از پرتقال خشک است.

پرتقال خشک، ضدسرطان

وجود آنتی اکسیدان های مختلف در پرتقال خشک خطر ابتلا به انواع سرطان را کاهش میدهد.

آنتی اکسیدان موجود در پرتقال خشک از سرطانی شدن سلول ها در بدن جلوگیری کرده و سلامت و ایمنی بدن را برای مدت طولانی حفظ میکند.

رفع گرفتگی و اسپاسم

برای کسانی که ورزش میکنند و حفظ عضلات برایشان مهم است یا افرادی که در طول شبانه روز دچار گرفتگی عضلات می شوند مصرف پرتقال خشک شده حتما توصیه میشود. پتاسیم موجود در پرتقال خشک شده باعث سلامتی عضلات بدن میشود.

کنترل آلرژی

خیلی از افراد در فصل بهار و زمستان درگیر آلرژی به صورت فصلی می شوند طبق تحقیقاتی که صورت گرفته مصرف ویتامین C باعث کاهش علائم آلرژی مثل خارش ،آبریزش و … می شود. از طرفی برای کاهش التهاب مجاری تنفسی بسیار تاثیرگذار است.

لاغری و چربی سوزی

یکی از بهترین خواص پرتقال خشک شده در رابطه با  لاغری و چربی سوزی می باشد، پیشنهاد می شود در تهیه غذا یا شیرینی و کیک به دلیل خواص چربی سوزی  از پوست میوه خشک استفاده کرد .

پرتقال خشک در زمان بارداری

کمبود اسیدفولیک، باعث بروز افسردگی می شود. با توجه به اینکه در پرتقال خشک شده اسید فولیک وجود دارد باعث شادابی و ترمیم سلول ها می شود. از طرفی در ساخت DNA تاثیر گذار است. از انجا که اسیدفولیک برای خانم های باردار جز ویتامین های ضروری است استفاده از این محصول توصیه میشود زیرا که موجب زایمانی سالم می شود.

معجزه دمنوش پوست پرتقال

دمنوش پوست پرتقال در طب سنتی برای تقویت سیستم ایمنی مطرح است. از خواص مهم این دمنوش می توان به درمان سرفه و علائم سرماخوردگی و تسکین استرس اشاره کرد.

یکی از دمنوش های خوش طعم و گرم در فصل زمستان دمنوش پوست پرتقال است. این دمنوش به دلیل خواص ضدمیکروبی و ضد ویروسی که داراست در روزهای کرونایی انتخاب مناسبی است. همچنین، وجود بافت چرمی و غدد چربی روی پوست پرتقال باعث شده است، در مصارف پزشکی از آن استفاده کنند.

طرز تهیه دمنوش پوست پرتقال

در مرحله اول قسمت سفیدی که در پوست پرتقال وجود دارد را جدا کنید زیرا این قسمت سفید باعث تلخی دمنوش می شود، بعد از جداسازی آن را شسته و سپس داخل ظرف آب سرد قرار داده تا تلخی آن گرفته شود سپس آن را روی پارچه تمیزی روی بخاری یا شوفاژ قرار داده تا خشک شود .

و مرحله بعد آب جوش و پوست پرتقال را همراه با چوب دارچین بگذارید به مدت نیم ساعت با شعله ملایم دم بکشد. در هنگام سرو میتوان از نبات نیز استفاده کرد تا طعم خوبی داشته باشد.

خشک کردن میوه به روش صنعتی

خیلی از افراد نگران افزودنی ها در میوه خشک به روش صنعتی هستند، اما امروزه کمتر شرکتی از اکسید سالفور یا سایر مشتقات سولفیدی استفاده می کند. البته در زمان خرید انواع محصولات باید اطمینان حاصل فرمایید که سالم باشد و طعم شیرین یا ترشی نداشته باشد.

برطرف کردن تلخی پوست پرتقال

استفاده از شهد و پودر قند در کاهش تلخی پوست پرتقال تاثیرگذار است و تلخی پوست پرتقال را کاهش می دهد. زمانی که پرتقال خشک می شود، مقداری تلخی در پوست آن طبیعی است، پرتقال خشک شده، برای تزیین غذا و همینطور تهیه دمنوش ها انتخاب جذابی است.

ماندگاری پرتقال خشک شده

  • ظروفی که برای نگهداری میوه خشک استفاده می کنید کاملا بهداشتی و خشک باشند.
  • محیط مرطوب و ظروف نامناسب باعث آلودگی و طعم بد میوه خشک می شود .
  • اگر میوه ها به خوبی خشک نشوند ممکن است پس از مدتی کپک بزنند.
  • میوه های خشکی که از بیرون خریداری میکنید در یخچال نگهداری کنید.

خرید میوه‌ خشک آسرولا و دستگاه اسلایسر میوه

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، و خرید انواع میوه خشک با شماره‌ های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌ شوند.

جهت خرید میوه خشک ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *