خواص توت فرنگی خشک شده

توت فرنگی خشک شده - میوه خشک کرج - توت فرنگی خشک شده
Rate this post

توت فرنگی خشک شده

توت فرنگی خشک سرشار از ویتامین ها، فیبر و به ویژه سطوح بالای آنتی اکسیدان ها که به عنوان پلی فنول شناخته می شوند، یک غذای بدون سدیم، بدون چربی، بدون کلسترول و کم کالری است. در بین 20 میوه برتر از نظر ظرفیت آنتی اکسیدانی قرار داشته و منبع خوبی از منگنز و پتاسیم هستند. فقط یک وعده، حدود هشت توت فرنگی، ویتامین C بیشتری نسبت به یک پرتقال دارد.در ادامه به نکاتی درباره خواص توت فرنگی خشک شده میپردازیم. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه خشک کرج ، توت فرنگی خشک شده ، دستگاه میوه خشک و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

خواص توت فرنگی خشک:

توت فرنگی خشک، سرشار از فیبر

فیبرهای غذایی برای تغذیه باکتری های مفید در روده و بهبود سلامت دستگاه گوارش مهم هستند. آنها همچنین برای کاهش وزن جلوگیری بیماری ها جلوگیری مفید هستند.

ویتامین ها

توت فرنگی منبع خوبی از ویتامین C ، منگنز ، فولات (ویتامین B9) و پتاسیم است. آنها حاوی مقادیر کمی از چندین ویتامین و مواد معدنی دیگر هستند.

آنتوسیانین ها

بر خلاف اکثر میوه های خشک، توت فرنگی خشک حاوی آنتوسیانین بوده؛ بیش از 25 آنتوسیانین مختلف در توت فرنگی یافت شده است. پلارگونیدین فراوان ترین آنهاست. غذاهای غنی از آنتوسیانین با مزایای بیشماری برای سلامتی، به ویژه در مورد سلامت قلب همراه است.

تنظیم قند خون

به نظر می رسد توت فرنگی هضم گلوکز را کند کرده و افزایش گلوکز و انسولین را پس از یک وعده غذایی غنی از کربوهیدرات در مقایسه با وعده غذایی غنی از کربوهیدرات بدون توت فرنگی کاهش می دهد.

جلوگیری از سرطان

اثرات محافظتی توت فرنگی ممکن است ناشی از اسید الاژیک و الاگیتانین ها باشد که نشان می دهد رشد سلول های سرطانی را متوقف می کند.

تقویت بینایی

توت فرنگی دارای بتاکارتن است که بسیار برای تقویت بینایی چشم بسیار مفید است. و همینطور میوه های با رنگ قرمز معمولا دارای آهن بیشتری در مقایسه با سایر میوه ها هستند. این میوه می تواند برای افرادی که رژیم گیاه خواری دارند و با کمبود آهن مواجه هستند مناسب باشد.

 

خواص کلی توت فرنگی 

  • مزایای سلامتی شامل کاهش کلسترول، فشار خون، التهاب و استرس اکسیداتیو است.
  • توت فرنگی یک افزودنی عالی برای رژیم غذایی سالم است.
  • کم کالری ، خوشمزه و سالم
  • این توت ها می توانند از افزایش شدید قند خون و سطح انسولین جلوگیری کنند.

میوه توت فرنگی

توت فرنگی یکی از میوه های بسیار خوش طعم و لذیذ است که تمامی افراد در همه رده سنی علاقه شدیدی به آن دارند. توت فرنگی را می توان به صورت میوه تازه، مربا، شربت، مارمالاد، کمپوت، آبمیوه و حتی میوه خشک استفاده نمود.

همانطور که می دانید استفاده از میوه خشک عمده هایی که طعم های منحصر به فرد و لذیذی دارند به صورت خشک بسیار رواج پیدا کرده است، به طوری که توت فرنگی نیز یکی از آن ها محسوب می شود.

روش خشک کردن توت فرنگی

توت فرنگی را در قطعات باریک به صورت اسلایسی برش می زنند و در دستگاه های میوه خشک کن بزرگ و مخصوص در کارخانجات میوه خشک کنی، خشک می نمایند.

در این صورت میوه توت فرنگی در حالتی که تازه و سالم است خشک شده و مزه ای فوق العاده تر نسبت به میوه تازه پیدا می کند.

توت فرنگی خشک در کارخانجات تولید کننده در بسته بندی های معین به صورت فله ای و یا در وزن های مشخص آماده ارائه به بازار می گردند.

خواص و فواید درمانی شگفت انگیز توت فرنگی

توت فرنگی، که به عنوان ملکه میوه ها در آسیا شناخته می شود، میوه ای سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی بود و خواص و فواید درمانی زیادی دارد. از جمله خواص توت فرنگی مقادیر زیاد آنتی اکسیدان، فیبر و ویتامین می باشد.

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک مینمایند.

خواص توت فرنگی بی پایان است

خواص توت فرنگی بی پایان است. با خوردن خوراکی های گیاهی، خطر بیماری های قلبی، دیابت و سرطان کاهش می یابد. همچنین مصرف مقادیر بالای میوه و سبزیجات برای سلامت پوست و مو، افزایش انرژی و کاهش وزن مفید می باشد.

این میوه مغذی و پرفایده چربی خوب خون را افزایش داده، برای فشار خون بالا مفید است و به شما برای محافظت در برابر سرطان کمک می نماید.

بیماری قلبی و توت فرنگی

مصرف منظم آنتوسیانین نوعی فلانوئید که در خانواده توت ها موجود است، خطر حمله قلبی را تا 32 درصد در زنان جوان و میانسال کاهش میدهد.

همچنین کوئرستین، نوعی دیگری فلانوئید که در توت فرنگی موجود است، یک ضدالتهاب طبیعی بوده و تصلب شریان را کاهش داده و در تحقیقاتی که برروی حیوان ها انجام شد، آسیب ناشی از کلسترول بد خون (LDL) را کاهش داد.

نه تنها پتاسیم و فیبر موجود در توت فرنگی برای قلب مفید است، بلکه تحقیقات نشان داده است که توت فرنگی باعث کاهش نوعی آمینواسید که به لایه داخلی رگ ها آسیب میرساند، می شود.

سکته مغزی و توت فرنگی

آنتی اکسیدان های موجود در توت فرنگی و همچنین پتاسیم بالای درون توت فرنگی باعث کاهش خطر لخته های خون خطرناک در مغز که باعث سکته مغزی می شوند، کمک مینمایند.

سرطان و توت فرنگی

همانطور که در بالا گفته شد، توت فرنگی حاوی آنتی اکسیدان هایی بوده که در برابر رادیکال های آزاد عمل کرده، رشد سلول های سرطانی را مهار کرده و باعث کاهش التهاب بدن می شود.

فشارخون و توت فرنگی

بدلیل پتاسیم بالا در توت فرنگی، این میوه پرطرفدار برای افرادی که دچار فشارخون بالا هستند، توصیه می شود. پتاسیم به خنثی کردن اثر سدیم در بدن کمک می نماید. مصرف کم پتاسیم همانقدر برای فشارخون بالا بد است که مصرف بالای سدیم برای فشارخون بالا بد می باشد.

یبوست و توت فرنگی

مصرف خوراکی هایی که پر از فیبر و آب هستند به کاهش یبوست و اجابت مزاج راحت کمک می نمایند.

دیابت و توت فرنگی

  • توت فرنگی قندی پایین و میزان فیبری بالا داشته و هردو این فاکتور ها به حفظ تعادل قندخون کمک می نماید.
  • توت فرنگی یکی از خوراکی های مناسب برای افراد دیابتی می باشد.
  • تحقیقات نشان می دهد که خوردن 37 توت فرنگی در روز می تواند به طرز چشم گیری عوارض دیابت همچون نارسایی کلیه و نوروپاتی محیطی را کاهش دهد.

بارداری و توت فرنگی

دریافت میزان کافی اسید فولیک در دوران بارداری لازم می باشد و توت فرنگی حاوی مقادیر مناسبی فولیک اسید است.

افسردگی و توت فرنگی

فولیک اسید موجود در توت فرنگی برای افسردگی می تواند مفید باشد.

حافظه کوتاه مدت و توت فرنگی

مواد موجود در توت فرنگی نشان داده اند که می توانند باعث بهبود حافظه کوتاه مدت شوند.

خرید میوه‌ خشک آسرولا و دستگاه اسلایسر میوه در تهران و کرج

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن ، و خرید انواع میوه خشک در تهران و کرج با شماره‌ های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌ شوند.

جهت خرید میوه خشک در تهران و کرج و اسلایسر میوه ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *