خواص بی نظیر پرتقال

خواص پرتقال | خرید میوه خشک | خرید دستگاه میوه خشک | میوه خشک | قیمت میوه خشک
Rate this post

یکی از خواص پرتقالتقویت کردن جسم شما است و به شما احساس لذت، سلامت و شادی می‌بخشد. جهت اطلاع از قیمت و خرید انواع میوه‌ خشک در تهران و کرج ، دستگاههای میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه با شرکت میوه خشک آسرولا در ارتباط باشید.

تاریخچه پرتقال و خواص آن

پرتقال در ابتدا در آسیای جنوب‌شرقی، هند شمالی و جنوب چین کاشته شده و حدود ۲۵۰۰ قبل از میلاد مسیح برای اولین بار برداشت شده است.

در قرن یکم پس از میلاد، رومی‌ها درختان جوان پرتقال را از هند به روم آوردند. در قرن یکم پس از میلاد بود که پرتقال در آفریقا شروع به رشد کرد.

اولین درخت پرتقال امریکا در ۱۵۱۳ در فلوریدا کاشته شد.

کریستف کلمب بذر پرتقال را در ۱۴۹۳ به جزایر قناری اسپانیا برده و این بذر در آن جا کاشته شد تا در سال ۱۵۱۸، پاناما و مکزیک هم با پرتقال آشنا شده بودند و کمی بعد برزیل شروع به کاشت پرتقال نمود.

پرتقال همیشه سبز، درختی گرمسیری و نیمه گرمسیری است، که می‌تواند تا ارتفاع ۵ تا ۸ متر رشد کند. همیشه سبز به این معنا است که در یک زمان گل و میوه می‌دهد.

پرتقال یا شیرین است و یا تلخ اما بیشتر پرتقال‌های شیرین خورده می‌شوند. معروف‌ترین انواع پرتقال‌های شیرین والنسیا، ناول، پرتقال ایرانی، پرتقال خونی می‌باشد.

ممکن است  هوای گرم باعث دوباره سبز رنگ شدن پوست پرتقال شود اما با این حال مزه آن تغییری نخواهد کرد.

پوست پرتقال غدد چربی متفاوتی دارد. گوشت داخلی آن از قسمت‌هایی تشکیل شده است که برچه نامیده شده و از آبدانک‌های متعددی تشکیل شده است.

خواص پرتقال

 میوه خشک عمده پرتقال از خواص متعددی تشکیل شده است که به شرح آن‌ها خواهیم پرداخت.

پرتقال از از بیماری های کلیوی جلوگیری می‌کند. نوشیدن منظم آب پرتقال از بیماری‌های کلیوی پیشگیری کرده و خطر ابتلا به سنگ کلیه را به صورت چشم‌گیری کاهش می‌دهد.

نکته: آب میوه را به صورت تعادل مصرف کنید. محتوای بالای قند موجود در آبمیوه موجب پوسیدگی دندان‌ها شده و محتوای بالای اسیدی آن مینای دندان را از بین خواهد برد و همچنین به پیشگیری از سرطان کمک می‌کند. پرتقال حاوی لیموناد مرکبات بوده که مشاهده شده است با انواع مختلفی از سرطان، از جمله سرطان پوست، ریه، سینه، معده و روده مقابله می‌کند.

پرتقال خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

 براساس دو تحقیقی که در ژاپن انجام گرفته است، به دلیل وجود ویتامین A آن به نام کاروتینوئید به صورت فراوان، خوردن پرتقال سرطان کبد را کاهش می‌دهد. از آن جا که پرتقال سرشار از فیبر محلول است، به پایین آوردن کلسترول بسیار کمک می‌کند.

خواص پرتقال | خرید میوه خشک | خرید دستگاه میوه خشک | میوه خشک | قیمت میوه خشک

 پرتقال سرشار از پتاسیم است، یک ماده معدنی الکترولیتی که مسئول کمک به عملکرد بهتر قلب است. هنگامی که سطح پتاسیم در بدن کاهش یابد، ضربان قلب دچار مشکل خواهد شد.

پرتقال سرشار از ویتامین C است که با عمل خنثی کردن رادیکال‌های آزاد از سلول‌های بدن مراقبت می‌کند. رادیکال‌های آزاد باعث بیماری‌های مزمنی مثل سرطان و بیماری قلبی می‌شود.

قیمت و خرید میوه‌ خشک شده آسرولا و دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه در تهران و کرج

می توانید با سفارش دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر میوه آسرولا انواع میوه ها را‌ به صورت کاملا بهداشتی و سالم خشک کنید. شما عزیزان می‌ توانید برای اطلاع از قیمت ها و اقدام به خرید دستگاه میوه خشک کن و خرید انواع میوه خشک و دستگاه اسلایسر میوه در تهران و کرج با شماره‌ های ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 در فروشگاه اینترنتی میوه خشک آسرولا تماس حاصل نمایید. تماس‌ های شما در تمامی روزهای کاری هفته پاسخ داده می‌شوند.

جهت خرید میوه خشک شده در تهران و کرج و دستگاه میوه خشک کن و دستگاه اسلایسر میوه  ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *