خواص آلو خشک چیست؟

خواص آلو خشک | خرید میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن | اسلایسر
Rate this post

به علت فواید و خواص بسیار زیاد آلو خشک به افراد توصيه مي‌شود آن را در برنامه غذايی خود بگنجانند. در این مقاله به خواص آلو خشک می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک ، دستگاه میوه‌ خشک کن ، دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

توت خشک و خواص آن چیست؟

خواص آلو خشک

این میوه خشک عمده  خوش طعم دارای خاصیت زیادی است که در اینجا به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • آلو خشک به کاهش وزن کمک می‌کند

شاید برایتان سوال پیش بیاید چرا؟ در جواب شما بايد گفت که آلو خشک مزه شيرينی دارد، اما قندهای موجود در آن طبيعی و تصفيه نشده است و بدن، آنها را بسيار آسان تر از قندهای سفيد می‌سوزاند، بنابراين مصرف به اندازه آلو خشک نه تنها باعث چاقی نمي شود، بلکه به علت غنی بودن از فيبرها( 7 گرم فيبر در 100 گرم آلو خشک) به کم شدن وزن و لاغری کمک شایانی می‌کند. فيبرها موجب احساس سیری زود هنگام در فرد می‌شود و از آنجایی که ديرهضم است و مدت زمان زیادی در معده می‌ماند احساس گرسنگی را به تعویق مي اندازد. می‌توانيد در زمانی که احساس گرسنگی و ميل شديد به غذا خوردن پیدا کردید آلو خشک ميل کنيد.

  • آلو خشک ملين است

مهم ترین فواید آلو خشک ملین بودن آن می‌باشد، برای دفع راحت به شما خوردن این میوه خشک را توصیه می‌کنیم ميزان فيبر موجود در آن معادل جو دوسر می‌باشد. در واقع 4 عدد آلو خشک حدوداً 3 گرم فيبر حل شدنی و حل نشدنی در خود دارد.

این میوه خشک مزیت ملين بودن خود را مديون فيبرهای حل شدنی است و فيبرهای حل نشدنی موجود در آن سبب سرعت بخشيدن به عبور مواد دفعي از روده می‌شوند. پزشکان تغذيه، سفارش  می‌کند در صورتی که مبتلا به يبوست هستيد، روزانه 2 يا 3 عدد آلو خشک را با صبحانه نوش جان کنيد.

  • آلو خشک جلوی اشتها را می‌گيرد

این فواید آلو خشک از طریق فيبرهای موجود در آن صورت می‌گیرد. برای مثال : در هر 100 گرم آلو خشک 7 گرم يا به اندازه بلغور جو دو سر فيبر وجود دارد.  فیبر به جلوگیری از اشتهای کاذب بسیار کمک می‌کند. برای اينکه بتوانید به خوردن بیش از اندازه غلبه کنيد، میوه خشک عمده آلو خشک را در بعضی ازغذاهای خود استفاده کنید همینطورمی‌توانيد به عنوان چاشنی آن را ميل کنيد.

  • آلو خشک از پیر شدن پوست پیشگیری می‌کند

به دلیل آنتی اکسيدان‌های موجود در این میوه خشک از چین و چروک به روی پوست جلوگیری می‌کند. طبق پژوهش‌های انجام شده در سال 2004 در ميان ميوه‌ها و سبزيجاتی که قادر هستند راديکال‌های آزاد را از بين ببرند، آلو خشک رتبه نهم را از نظر غنای آنتی اکسيدانی به خود اختصاص داده است.

آلو خشک محلی • آلو بخارا • آلو خورشتی • خواص آلو سیاه • خواص آلو خشک • تغذیه سالم

  • آلو خشک ضد فشار خون بالا است

به خاطر پتاسيم موجود در آن از بالا رفتن فشار خون جلوگیری می‌کند در 100 گرم آلو خشک، 800 ميلی گرم پتاسيم وجود دارد. به همین خاطر يک ميوه‌ای است که از مواد معدنی برخوردار می‌باشد ضمن این که از دچار شدن به بيماری‌های قلبی- عروقی جلوگیری مي کند.

  • آلو خشک انرژی زا می‌باشد

یکی دیگر از خواص این آلو می‌توان به کربوهيدرات‌های موجود در آن اشاره کرد: 100 گرم آلو‌خشک در بردارنده 49 گرم کربوهيدرات است، به همين علت اين ميوه خشک دارای کالری و انرژی زیادی می‌باشد. اين کربوهيدرات ها شامل (گلوکز، فروکتوز و سوربيتول) و به تدريج جذب بدن می‌شوند و اين کار از بالا رفتن قند خون و در نهایت احساس گشنگی پیشگیری می‌کند،  پس مصرف اين ميوه خشک برای کسانی که مدت زیادی ورزش می‌کنند، سفارش می‌شود. هر چند اگر تحرک بدنی کمی داريد، 1 يا 2 عدد آلو خشک براي بدن کافی است.

خواص آلو خشک : آلو خشک از چه آلویی تهيه می‌شود؟

آلو خشک از آلوهايي بدست می‌آید که از نظر  میزان سفتی گوشت و قند متفاوت باشد. آلوی تازه را در مقابل نور خورشيد يا در کوره‌ها خشک مي کنند، برخلاف آلوی تازه، این میوه خشک دارای آب بسیار کمی می‌باشد که به همین دلیل انرژی (قندها) و مواد مغذی (مواد معدنی و ويتامين های) آن بيشتر است.

میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه های میوه‌ خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه میوه خشک کن و اسلایسر مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با شماره ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971  حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *