خرمالو و خواص آن

خرمالو | خواص خرمالو | پوست کن| میوه خشک | مجموعه تولید میوه خشک آسرولا
Rate this post

خرمالو میوه‌ای سرشار از خاصیت و ویتامین می‌باشد که در تقویت و بهبود عملکرد بدن تاثیر بسیار زیادی دارد. اما شایان ذکر است که اگر بیش از حد خورده شود می‌تواند مخاطراتی به همراه داشته باشد. در این مقاله به خرمالو و خواص آن می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید. مجموعه تولید میوه خشک آسرولا دارای بهترین دستگاه‌های میوه خشک می‌باشد.

میوه خرمالو

این میوه خشک عمده خوش رنگ به فصل پاییز اختصاص دارد که طرفداران زیادی نیز دارد اما دارای خواص حیرت انگیز زیادی است. اسم فارسی آن به علت طعم آن که ترکیبی از مزه خرما و آلو است، خرمالو گذاشته شده و جالب اینجا می‌باشد که نام انگلیسی این میوه از همین نام فارسی گرفته شده است. درخت خرمالو از گیاهان گلدار دولپه‌ای است که تقریباً دارای ۵۰۰–۴۵۰ گونه برگریز و درختان همیشه سبز است. بیشتر این‌گونه‌ها متعلق به مناطق گرمسیر هستند و تنها تعداد کمی از آنها در آب و هوای معتدل قابلیت رشد نمودن را دارند. شما می‌توانید پوست این میوه را با پوست کن جدا کنید.

انواع خرمالو

خرمالوها به دو گروه تقسیم می‌شوند: گس و غیر گس .

 خرمالو گس قابل خوردن نیست زیرا حاوی سطح بالایی از تانین هستند  در حالی که غیر گس آن ، در زمان رسیدن تانین خود را از دست می دهد.

این میوه می تواند خام و نیز در حالت خشک خورده شود، ضمن اینکه در برخی از دسرها و غذاها نیز استفاده می‌شود. این میوه شیرین از کالری بسیار کمی برخوردار است. اکنون که کمی در مورد فواید و عوارض جانبی میوه دانستید، باید به دقت مصرف کنید. مقدار صحیح میوه به دلیل درست به سلامتی کمک می‌کند.

مواد مغذی‌خرمالو

خرمالوغنی از ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، و ویتامین B6، و همچنین فیبر غذایی، منگنز، مس، منیزیم، پتاسیم و فسفر است. آن‌ها همچنین دارای ترکیبات ارگانیک هستند که حاوی کاتچین ها، گالاکتاچین، اسید بوتولینیک و ترکیبات مختلف کاروتنوئیدی هستند که در ترکیبات ویتامین B قرار دارند.

هر ۱۰۰ گرم خرمالو حاوی ارزش غذایی زیر می‌باشد:

انرژی ۶۰ تا ۷۰ کیلوکالری

آب ۷۵.۵ گرم

فیبر ۵.۹ گرم

قند ۲۳ گرم

ویتامین ث ۷.۶ میلی‌گرم

پتاسیم ۲۱۰ میلی‌گرم

منیزیم ۱۱ میلی‌گرم

آهن ۰.۱۵ میلی‌گرم

خواص و مضرات خرمالو چیست؟

خواص خرمالو

خرمالو دارای خواص وفواید بسیاری می‌باشد که ما در این مطلب به برخی از آن‌ها اشاره خواهیم کرد:

  • پیشگیری از ابتلا به سرطان با خرمالو

این میوه خشک عمده به عنوان یک منبع غنی از آنتی‌اکسیدان‌ها، به محدود نمودن رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند. محدود نکردن رادیکال‌های آزاد می‌تواند سبب رسیدن آسیب به سلول‌ها و در نهایت باعث بروز سرطان شود. وجود ویتامین A، و همچنین شیبول و بتولینیک اسید، موجب تقویت خواص ضد سرطان این میوه شده است.

  • کنترل قند خون با خرمالو

افرادی که از بیماری دیابت رنج می‌برند در بیشتر مواقع ولع زیادی برای خوردن دارند. بیماران دیابتی برای مقابله با گرسنگی می‌توانند این میوه را که شامل فیبر زیادی است، مصرف کنند. همچنین معروف است که‌خرمالو سطح قند خون را تنظیم می‌کند.

  • تاثیر خرمالو روی سلامت قلب

خرمالو توانایی این را دارد که میزان کلسترول بد یا LDL، لیپوپروتئین کم‌چگالی را در بدن ما کاهش دهد و به این ترتیب از بروز خطر بیماری قلبی جلوگیری می‌کند. این میوه همچنین حاوی تانین است که تأثیر مثبتی روی سلامت قلب ما دارد.

  • تاثیر خرمالو برای از بین بردن خستگی و استرس

آب‌خرمالو به خاطر پتاسیم فراوان و قندی که دارد، یک خوراکی انرژی‌زا می‌باشد که کاملا طبیعی است. نوشیدن یک لیوان آب‌خرمالو می‌تواند برای انجام فعالیت‌های قدرتی‌ به ما انرژی زیادی بدهد. این نوشیدنی، یک انتخاب خوب برای از بین بردن خستگی و استرس می‌باشد.

  • برای کنترل فشار خون بالاخرمالو بخورید

وجود سدیم بیش از حد در برنامه غذایی می‌تواند باعث بروز فشار خون بالا شود.خرمالو مقدار بسیار کمی سدیم دارد، به همین علت می‌توان آن را به عنوان بخشی از یک رژیم غذایی کم سدیمِ متعادل برای بیمارانی که فشار خون بالا دارند، استفاده نمود.

  • پیشگیری از سرماخوردگی و آنفلونزا با مصرف‌خرمالو

خرمالو به دلیل دارا بودن ویتامین C می تواند باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از ابتلا به آنفولانزا و سرماخوردگی جلوگیری کند.

  • خرمالو مفید برای درمان زخم معده

خرمالو حاوی مقادیر بالای فیبر است که برای بهبود هضم غذا و درمان زخم معده مفید می‌باشد، همچنین‌خرمالو به پاکسازی دستگاه گوارش کمک می‌کند.

مجموعه تولید میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه های میوه‌ خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه ‌های میوه خشک کن و اسلایسر مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت و خرید دستگاه میوه خشک سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با شماره ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971  در تهران و کرج حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *