انجیر خشک و خواص آن

انجیر خشک | خواص انجیر خشک | خرید اینترنتی میوه خشک | دستگاه میوه خشک کن | اسلایسر
Rate this post

از خواص انجیر خشک می‌توان به تاثیر بسیار زیاد آن در افزایش نیروی جسمانی و پیشگیری از یبوست اشاره کرد. به علت گوگرد موجود در انجیر، این ماده موجب زیاد شدن مو و قطع ریزش مو می‌شود. در این مقاله به خواص انجیر خشک می‌پردازیم. شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک ، دستگاه میوه‌ خشک کن ، دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با ما تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

خواص انجیر خشک

این میوه دارای خواص و فواید بی‌شماری می‌باشد که به شرح زیر است:

  • دمنوش انجیر خشک برای درمان التهاب‌های مجاری دستگاه تنفسی، کلیه، ذات الریه، سرخک، مخملک و آبله مفید می‌باشد.
  • جوشاندن انجیر خشک به صورت غلیظ برای رفع سرماخوردگی موثر است و همچنین بر طرف کننده گلو درد می‌باشد.
  •  برای درمان دل درد، نفخ و باد معده مفید است.
  • مصرف این میوه خشک برای از بین بردن بوی بدن دهان موثر واقع شده است.
  • به دلیل آهن موجود در انجیر خشک به بیمارانی که از کم خونی شدید رنج می‌برند  خوردن توصیه می‌شود.
  • به افزایش وزن و چاق شدن کمک می‌کند.
  • موجب تقویت کبد و عملکرد بهتر آن می‌شود.
  • سبب سفید شدن دندان و بهبود عفونت لثه می‌شود.

فواید انجیرخشک برای افراد مبتلا به کم خونی

این میوه خشک شده حاوی مقدار زیادی آهن و ویتامین C می‌باشد، به بیمارانی که دچار کم خونی‌های شدید هستند مصرف آن پیشنهاد می‌شود، هر چند باید بدانید که 50 درصد این میوه را قند تشکیل داده و مصرف بیش از حد آن بریتان مشکل ساز خواهد بود.

خواص انجیر خشک برای درمان یبوست

از خواص دیگر انجیرخشک همانطور که در بالا توضیح دادیم برای درمان و جلوگیری از یبوست استفاده می‌شود که برای تاثیر بیشتر می‌بایست آن را با آب یا شیر بخیسانید. فیبر موجود در این میوه به درست و منظم کار کردن روده کمک شایانی می کند، خوردن روزانه 10عدد انجیر به صورت خیسانده و خوردن آن به صورت ناشتا به افردی که یبوست دارند توصیه می‌شود.

فواید انجیر خشک برای تقویت حافظه

میل کردن این میوه خشک با پسته، بادام و گردو سبب تقویت حافظه و عدم کند شدن ذهن می‌شود. به زنان باردار و شیرده توصیه می‌شود که این میوه را در انواع مختلف مصرف کنند زیرا موجب افزایش شیردهی و تقویت حافظه جنین می‌شود.

انجیر خشک - بارجیل

تاثیر انجیر خشک بر استخوان‌ها

کلسیم موجود در این میوه برای استخوان بسیار مفید است، هر چقدر مصرف كلسيم خود را افزايش دهید، موجب تقویت و بالا بردن کیفیت توده استخوانی می‌شود و احتمال پوکی استخوان را در سنین بالا کاهش می‌دهد.

خواص انجیرخشک برای زنان باردار

میوه خشک عمده انجیر هیچ فرقی با نوع تازه آن ندارد و همه ویتامین‌ها و مواد مغذی را دارا می‌باشد. امگا ۳ یکی از چربی‌های بسیار مقوی در بین سایر چربی‌ها می‌باشد به همین دلیل برای پیشگیری از زایمان زودرس خوردن آن به بارداران توصیه می‌شود.

کالری و مشخصات انجیر

انجیر خشک در مقایسه با انجير تازه 5 برابر بيشتر كالرى دارد. در هر 100 گرم انجیر خشک، 249 كالري، 3/3 گرم پروتئين، 9/0 گرم چربي، 69 گرم كربوهيدرات و 6/5 گرم فيبر موجود است.

میوه خشک آسرولا

همین حالا برای مشاوره تخصصی رایگان درباره دستگاه میوه‌ خشک کن و اسلایسر با کارشناسان آسرولا تماس بگیرید تا از مشخصات دقیق دستگاه ‌های میوه خشک کن و اسلایسر مطلع شوید و آنلاین خرید کنید.

شما عزیزان می‌توانید برای اطلاع از قیمت سیب خشک ، انواع میوه خشک و دستگاه هسته گیر ، اسلایسر و پوست کن با شماره  ۰۹۳۰۰۸۶۴۰۴۵ و 02146849971 تماس حاصل نمایید و یا ما را در آسرولا همراهی کنید.

ما را در اینستاگرام دنبال کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *